خبرهای داغ:
واکنش مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شبستر به سخنان اخیر یکی از مسئولان این شهرستان در خصوص علما و روحانیون؛

هویت فرهنگ اسلامی روایت از محتوای منبرها دارد/کنسرت های کذایی با هزینه بیت المال نمی توانند نشاط آفرین باشند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شبستر با صدور بیانیه ای در واکنش به سخنان اخیر یکی از مسئولان این شهرستان در خصوص علما و روحانیون موضع صریح، قاطعانه و هوشمندانه خود را اعلام کرد.
کد خبر: ۹۰۱۰۸۶۶
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، در متن بیانیه حجت الاسلام رجب احمدی؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شبستر آمده است؛

«الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ يَخْشَوْنَهُ وَ لا يَخْشَوْنَ أَحَداً إِلَّا اللَّهَ وَ كَفى‌ بِاللَّهِ حَسِيباً» - آیه 39 سوره احزاب

«كسانى كه پيام‌هاى الهى را ابلاغ مى‌كنند و از خدا مى‌ترسند، و از هيچ كس جز خدا بيم ندارند، و خداوند براى حسابرسى كافى است».

***

«از روحانیون محترم شهرستان شبستر می خواهم شما صاحب تریبون هستید، شما لباس فرهنگ و اخلاق اسلامی به تن دارید انتظارات مردم از شما بسیار است بیایبد از امید بگوییم از نشاط و شادی بگوییم، اگر بزرگنمایی کنیم به چه خواهیم رسید.»

این ها جملاتی است که یکی از مسئولین شهرستان شبستر در نشست شورای اداری شبستر در سفر وزیر علوم و تحقیقات فناوری در جمع مسئولان ادارات این شهرستان در سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد.

سوال از این  مسئول محترم مردم این است؛ اولا ایشان از نظر حقوقی در این جایگاه هستند که در مورد نقش علما و وظایف و رسالات آن ها تصمیم بگیرند و یا حرف بزنند، ثانیا مولفه های نشاط و شادابی در جامعه چیست و با چه چیزهایی قابل تحقق است، ثالثا امروز مشکلات عدیده ای که مردم در حوزه مسکن و اقتصاد و تبعیض ناعدالتی، حقوق های نجومی، وعده های دروغین و بیکاری و فقر و فساد و ... آیا با طرح این سخنان سطحی نگرقابل حل است، رابعا برگزاری کنسرت های کذایی با هزینه های سرسام آور که افرادی در آنجا تجمع کرده و اختلاط هیاهو و سوت و کف بزنند در شان جامعه اسلامی است؟ و چه مشکلاتی از سر راه مردم برمی دارد.؟

مسئول محترم! اولا: گذشته تاریخ پربار ایرانی و هویت بی بدیل فرهنگ اسلامی مگر غیر از روایت راویان، حدیث محدثان، وعظ واعظان، نصیحت ناصحان، محتوای منبرها و مضمون کار چاوش خوانان و مداحان، حکایت می کند؟

ثانیا علما و روحانیون ما علاوه بر تحصیلات مطلوب و مفید حوزوی و داشتن سیر و سلوک معنوی با دنیایی که در این عصر در آن زندگی می کنیم آشنا هستند و از مهارت برقراری ارتباط متقابل و کارآمد بین دین و زمان، امیدواری و امید آفرینی، محبت کردن و محبوب بودن، هدایت یافتگی و هدایت کردن، برخوردارند، ثالثا مسئول محترم! به متن مردم برگردید و با استفاده از ظرفیت های مستعد و قابلیت های چشمگیر که در شهرستان وجود دارد اگر می توانید باری از مشکلات مردم بکاهید چراکه الان جامعه ما بیش از هرچیز به آرامش نیازدارد وحدت عمومی جامعه را خدشه دار نکنید، بهره گیری ازعلما و مطالعه نقش موثر آن ها در ایجاد آرامش در جامعه می تواند در اجرای رسالت خطیر حضرتعالی موثر واقع شود.

ثالثا کنسرت های کذایی با هزینه های سرسام آور از بیت المال نمی تواند شادابی و نشاط و آرامش را به جامعه برگرداند، شما با این نگاه مرعوب سخت افزار وارداتی غربی شده اید این رعب شما را از نظر فلسفی و فرهنگی تسلیم مغز افزار و نرم افزارهای هنر غرب کرده است چراکه به تعبیر حضرت امام(ره) هنر عبارت است از دمیدن روح تعهد در انسان ها». همین یک جمله شاه کلید، برنامه های هنری و فرهنگی ما در تمام طول تاریخ  و در هر زمان و مکان است و شبستر هم به لحاظ قابلیت ها و استعدادهای مستعد فکری و هنری در این مسیر روشن حرکت خواهد کرد و هنرمندان اصیل و بسیجی و هوشمند این شهرستان دردی کشان و رهروان این اکواب و اباریق(روحانیون و علما) هستند و رشحاتی از اقیانوس هنرناب اسلامی افق های روشنی را در شهرستان در مسیر هنر تراز انقلاب اسلامی خواهد گشود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها