مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری؛

ارائه تسهیلات کم بهره برای مناطق روستایی باهدف توسعه اشتغال

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: ارائه تسهیلات کم بهره و شش درصد توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری کشور را در پی خواهد داشت.
کد خبر: ۹۰۱۱۳۳۱
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲

به گزارش خبرگزای بسیج از اردبیل، جمشید تقی زاده در جلسه کارگروه اشتغال استان اردبیل عنوان کرد: ارائه اینگونه تسهیلات کم بهره برای مناطق روستایی برای اولین بار در کشور اتفاق افتاده و می تواند در توسعه اشتغال این مناطق راهگشا باشد.

وی با بیان اینکه ظرفیت جدیدی از اشتغال روستایی و عشایری در کشور ایجاد شده است، ادامه داد: امیدواریم با برنامه ریزی و نظارت مستمر گام های مطلوبی در این زمینه برداشته شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه باید از همه ظرفیت های موجود برای توسعه اشتغال در کشور استفاده کرد، یادآور شد: حوزه گردشگری در این بین مهمترین ظرفیت برای توسعه اشتغال را دارد و باید از آن بهره گرفت.

وی با اشاره به اینکه برآورد شده اگر بخش پوشاک در کشور فعال شود ۵۰۰ هزار شغل ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: حال اگر ظرفیت بخش های صنعت، کشاورزی و... نیز فعال شود بی شک افق های طلایی در توسعه اشتغال کشور دیده خواهد شد.

تقی زاده استان اردبیل را دروازه ورود به منطقه قفقاز و آسیای میانه برشمرد و بیان داشت: این فرصت اقتصادی و تجاری نشان دهنده ظرفیت بالای این استان در بحث اشتغال است.

وی با بیان اینکه بخش اشتغال فراگیر در این استان موفق عمل کرده است، یادآور شد: در حال حاضر دو هزار ۸۰۰ طرح در بخش اشتغال فراگیر این استان شناسایی شده که بیشترین و مناسبت ترین پرداخت ها را نسبت به سایر استان ها داشته است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اجرای طرح های مختلف ملی در اردبیل، از مساعدت ویژه در این زمینه خبر داد و بر لزوم تسهیل و روان سازی صدور مجوز سرمایه گذاری در این استان تاکید کرد.

ارسال نظرات