پیشرفت 95 درصدی اجرای طرح هادی برای بهسازی روستایی/ مقاوم سازی خانه های روستایی در دستور است

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن: تا کنون در بیش از 96 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار در کشور طرح هادی اجرا و محیط هفده هزا رو 500 روستا در کل کشور بهسازی شده است.
کد خبر: ۹۰۱۱۴۳۴
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمدرضا شاملو با اشاره به توجه ویژه دولت به اجرای طرح های هادی و سند دار شدن املاک روستایی گفت: در 10 سال گذشته، استان مازندران در حوزۀ سند دار کردن املاک روستایی جزء استانهای برتر کشور بوده است.

وی تصریح کرد: تا کنون در بیش از 96 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار در کشور طرح هادی اجرا و محیط هفده هزا رو 500 روستا در کل کشور بهسازی شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه مقاوم سازی خانه های روستایی در برابر زلزله موفقیت آمیز بوده است افزود: تاکنون یک میلیون و 800 هزار واحد روستایی برای مقاوم سازی و نوسازی از تسهیلات بنیاد مسکن بهره مند شده اند که مقاوم سازی یک میلیون و 600 هزار واحد به پایان رسیده است.

وی گفت: تا کنون 3 میلیون و 200 هزار واحد روستایی و 200 هزار واحد شهری در شهرهای زیر 25 هزار نفر سند دار شده اند.

شاملو با اشاره به اینکه امسال در 4 هزار و 500 روستا در کشور طرح های عمرانی اجرا خواهد شد افزود : در هزار روستا طرح های جدید اجرا و در 3 هزار و 500 روستا طرح های نیمه تمام پیگیری می شود.

وی اظهار امیدواری کرد با تخصیص به موقع اعتبار، بازنگری طرح های هادی 3 هزار و 500 روستا با سرعت بیشتری پایان یابد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن ابراز کرد: پیش بینی می کنیم با هماهنگی شورای برنامه ریزی و توسعه استان ها اعتبار طرح های نیمه تمام نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها