مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه الیگودرز:

دشمنان اسلام به دنبال سست کردن اعتقاد به ظهور منجی هستند

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه الیگودرز گفت: دشمنان اسلام و انسانیت همواره در ترس از حاکمیت عدل و انسان کامل به سر می‌برند و تلاش دارند که یا اعتقاد به ظهور منجی را در دل آدمیان سست کنند که وظیفه همه منتظران در عصر ظهور آگاهی نسبت به این تهدیدات اعتقادی است و به دنبال ایمنی کردن خود از آنان باشند.
کد خبر: ۹۰۱۲۵۷۹
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام علی لرستانی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه الیگودرز در سخنرانی که به مناسبت شب میلاد امام زمان (ع) و هفته عقیدتی سیاسی سپاه در جمع مردم و بسیجیان منطقه شاپورآباد برگزار شد اظهار داشت: امام مهدی علیه‌السلام نویدبخش نجات و رهایی است و آمدنش، تحقّق آرزوی دیرینه‌ی انسان در پهنه‌ی زمان و گستره‌ی زمین است.

وی افزود: آمدنش، فجر اسلام را دوباره از افق تاریخ، تابنده خواهد ساخت، آن‌گونه که انقلاب اسلامی و امام راحل رحمه‌الله با معجزه‌ی خون و سلاح شهادت، انفجاری در عصر ظلمت و سکون و سکوت پدید آورد و لرزه بر بنیان طاغوت‌ها و ابرقدرت‌ها انداخت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه الیگودرز عنوان کرد: حکومت جهانی آن پیشوای پنهان، درخشش دوباره‌ی ایمان و تجلّی قدرت الهی در پهنه‌ی گیتی خواهد بود که در «آخرالزمان»، به دست صاحب زمان انجام خواهد یافت.

وی افزود: سالاری از دودمان رسول، امامی از تبار عصمت و ولایت، و پیشوایی از نسل زهرا علیه‌السلام ظهور خواهد کرد که آن پرچم هدایت را که پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و اله و سلم برافراشت و به دست علی و آل علی سپرد، در مقطعی دیگر از تاریخ، دوباره بر خواهد افراشت؛ تا جهان را در سایه‌ی آن امام عزیز بار دیگر به ساحل امن و به وادی ایمن برساند.

لرستانی با بین اینکه نیمه شعبان نویدبخش برآمدن این آرزوهای دیرین است و روزی که جز حق هیچ‌چیز حاکمیت نداشته باشد، عنوان کرد: نیمه شعبان روزی است که جز عدالت هیچ سکه‌ای رواج نداشته باشد، و قانونی جز «قرآن» اجرا نگردد، تحقّق این امید و آرزو، تلاشی عظیم و مجاهدتی سترگ می‌طلبد تا همه‌ی زمینه‌ها فراهم آید و موانع برچیده شود.

وی افزود: اراده‌ی الهی نیز پشتوانه‌ی این تحوّل تاریخی و فرارسیدن آن عصر درخشان است ولی آمادگی همه‌جانبه‌ی امّت انقلابی نیز شرط آن است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه الیگودرز تصریح کرد: امروز، رسالت عظیم تمهید و زمینه‌سازی، بر دوش امّتی سنگینی می‌کند که با شهیدان، برای تداوم راه، پیمان خون بسته است باید از ثمره‌ی خون شهیدان، پاسداری کرد باید باغ شهادت را آبیاری نِمود باید علف هرزه‌های فساد را از مزرعه‌ی حیات، با داس نهی از منکر برچید و دور افکند این، همان فلسفه‌ی انتظار و مبنای امید بستن به فرج آل محمد (ص) است.

وی بابیان اینکه دین مبین اسلام در این عرصه نقش اساسی داشته و مباحث فراوانی را در باب مهدویت، به خود اختصاص داده است. عنوان کرد: روایات بسیاری از پیامبر اکرم (ص) در منابع معتبر و دست‌اول شیعه و سنی در دست است که آن حضرت، به موضوع مهدویت اشاره‌کرده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه الیگودرز گفت: کثرت روایات و بشارات نبوی در این مسئله، به حدی بوده است که از همان آغاز، کلیه فرق و مذاهب اسلامی، علی‌رغم اغراض و اهداف متعارض و متضادی که با یکدیگر داشته‌اند، نتوانسته‌اند این اصل مسلم و عقیدتی را نادیده انگارند.

لرستانی تصریح کرد: با توجه به روایات منتظران ظهور امام زمان (عج) دارای معرفتی عمیق نسبت به ایشان هستند و این معرفت به معنای شناخت شناسنامه‌ای ایشان نیست بلکه منتظران جایگاه حقیقی حضرت مهدی (عج) را می‌شناسند و می‌دانند فلسفه وجودی آن‌ها وابسته به امام زمان (عج) است و اگر ایشان نبودند هیچ‌چیز در عالم وجود نداشت، در حقیقت عالم امکان و امام زمان (عج) رابطه وجودی دارد.

وی در بیان ویژگی‌های فردی و اجتماعی منتظران امام زمان (عج) اظهار کرد: در حدیثی از امام صادق علیه‌السلام نقل‌شده است: در قلوب آنان (یاران مهدی عج)‌ شکی به ذات خدا نیست. یعنی یاران حضرت چنان به خداوند معرفت دارند كه ذرّه‌ای تردید و شك در آنان راه ندارد و همچنین در روایتی از امام سجاد علیه‌السلام درباره با صفات منتظران زمان غیبت نقل‌شده است: آنان كسانی هستند كه به امامت آن بزرگوار اعتقاددارند که این اعتقاد، برخاسته از عقل و درك است. اعتقاد به امام زمان (عج) در منتظران به نحوی است که در تمام‌کارها خود را با ایشان هماهنگ می‌کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه الیگودرز افزود: یکی دیگر از خصوصیات منتظران امام مهدی (عج) اطاعت‌پذیری است به‌نحوی‌که قلب و عمل منتظر با امام زمان هماهنگ است مانند هماهنگی با امام جماعت در هنگام نماز جماعت درنتیجه معرفت صحیح، اطاعت همه‌جانبه از امام است.

وی بابیان اینکه منتظران عبادت جدی و شوق به عبادت دارند و‌ همین عبادت‌ها موجب صلابت در ایمان آن‌ها شده است. گفت: همچنین دشمنان اسلام و انسانیت که همواره در ترس از حاکمیت عدل و انسان کامل به سر می‌برند، از یک‌سو با ساخته‌وپرداخته کردن سؤالات و شبهات، تلاش دارند که یا اعتقاد به ظهور منجی را در دل آدمیان سست کنند که وظیفه همه منتظران در عصر ظهور آگاهی نسبت به این تهدیدات اعتقادی است وبه دنبال ایمنی کردن خود از آنان باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات