معاون هماهنگ‌کننده گروه تخصصی کربلا قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص):

آغاز عملیات اجرایی سد معشوره توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص)

معاون هماهنگ‌کننده گروه تخصصی کربلا قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) گفت: در حال حاضر تجهیز کارگاه انجام و کار اجرایی شروع‌شده است، همچنین تجهیزات تولید مصالح، تولید بتن، انبار مواد، جاده جایگزین و حتی جاده‌های روستایی اطراف نیز یا به اتمام رسیده یا در دست اجرا است.
کد خبر: ۹۰۱۲۷۵۲
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، نورالله صدرا امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد با اشاره به اینکه در تعهدی که رئیس‌جمهور در سفر استانی داشتند اعلام کردند سد معشوره باید ساخته شود. اظهار داشت: در حال حاضر تجهیز کارگاه انجام و کار اجرایی شروع‌شده است، همچنین تجهیزات تولید مصالح، تولید بتن، انبار مواد، جاده جایگزین و حتی جاده‌های روستایی اطراف نیز یا به اتمام رسیده یا در دست اجرا است.

وی افزود: بر اساس دستور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) مجدداً وارد کار ساخت سد معشوره شدیم، دستگاه واردشده و این دستگاه‌ها در حال تکمیل شدن هستند ولی اگر این دستگاه‌ها بار دیگر در محل ورود کنند و نقشه‌های اجرایی به‌موقع به ما داده نشود بازهم دچار تنش خواهیم شد.

معاون هماهنگ‌کننده گروه تخصصی کربلا قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) عنوان کرد:  : در حال حاضر مشغول اجرای تزریقات تحکیمی و تماسی به طول سه هزار متر در تونل هستیم که به‌سرعت این کار را انجام می‌دهیم، این سد آماده انحراف آب است که اگر انحراف آب انجام شود بدنه خودبه‌خود به‌سرعت انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: چون تجربه این سد را قرارگاه دارد بنابراین می‌توانیم در کمترین زمان این سد را بسازیم ولی بدنه‌ای که بتواند یک حجم مخزن یک‌میلیاردی را تنظیم کند.

صدرا تصریح کرد: این  میزان دبی آب سرمایه خدادادی است و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) برای اینکه بتواند سد را با همان هندسی اول بسازد تلاش کردند بنابراین مسئولان استان نیز باید تلاش کنند چراکه با این آب و این دبی می‌توان کار اساسی انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: برای انتقال آب می‌توان با یک خط انتقال پوشش داد و از وضعیت هندسی و زیست‌محیطی فرار کنیم که متأسفانه این کار در دست مطالعه است و هنوز به نتیجه نرسیده است و هیچ ردیف مطالعاتی اجرایی ندارند.

معاون هماهنگ‌کننده گروه تخصصی کربلا قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) گفت: تاکنون کارفرما در مرحله اول قراردادی اعلام کرده 46 میلیارد تومان آورده داریم که فقط پنج میلیارد تومان از اوراق لحاظ شده و در راستای انجام این کار فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) دستور دادند راه‌های روستایی را  تسهیل کنیم.

وی گفت: 43 کیلومتر راه مردم را تسهیل کردیم و حتی تردد به‌وسیله جاده جایگزین گنج دره به سمت کوهدشت از طریق تونل 572 متری انجام‌شده است.

صدرا اظهار داشت: جا دارد اعلام کنیم این پروژه مجدداً در حال شروع عملیات اجرایی است که امیدواریم مسئولان کمک کنند به این مهم دست پیدا کنیم و تکنولوژی کار راداریم که به‌سرعت کار را به اتمام برسانیم.

وی افزود: برخی پروژه‌ها به اتمام رسیده که می‌تواند به سد ایوشان اشاره کرد، در راستای این پروژه از سال 93 تاکنون 14 میلیارد تومان مطالبه داریم که هنوز پرداخت‌نشده است.

معاون هماهنگ‌کننده گروه تخصصی کربلا قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) عنوان کرد: در سد تاج امیر 32 میلیارد تومان از 54 میلیارد تومانی که اعتبار پروژه است اختصاص‌یافته است که اگر اعتبارات تخصیص یابد می‌توانیم به‌سرعت این سد را به بهره‌برداری برسانیم.

وی بیان کرد: طلب ما از آب و فاضلاب لرستان 15.4 میلیارد تومان است که امیدواریم از محل اعتبارات یا سایر منابع این مبلغ را پرداخت کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات