امام جمعه کرمان:

ایران تصمیمی بهتر از رئیس جمهور آمریکا برای برجام می‌گیرد/جناح‌های کشور معدل خوبی در شایسته‌سالاری ندارند

امام جمعه کرمان گفت: ما منتظر تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از برجام هستیم و بی‌شک ما تصمیم بهتری از او را در این زمینه اخذ می‌کنیم.
کد خبر: ۹۰۱۲۹۸۸
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه در محل مصلای امام علی (ع) اظهار داشت: حضرت علی (ع) توصیه می‌کنند به رعایت تقوای الهی در تمام شئون زندگی و می‌فرماید «بهترین پایان‌نامه کار در نزد خداوند نیز رعایت تقوای الهی است».

وی بیان داشت: گناه دارای پیامدها و بازتاب‌هایی در زندگی انسان است که بخش از آن دنیوی و بخش دیگری هم مربوط به قیامت و روز حساب است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان ادامه داد: قرآن می‌فرماید «بخشی از مصیبت‌ها، مشکلات و گرفتاری‌ها مربوط به عملکرد خودتان است».

علیدادی‌سلیمانی اضافه کرد: مسؤولان حکومت علوی باید با عدل با همه برخورد کنند تا دانه‌درشت‌ها به آنها طمع نورزند و در قیامت از مسؤولان این سؤوال پرسیده می‌شود که آیا در دوران مسؤولیت خود مردم را امیدوار و یا مایوس کرده‌اند.

وی عنوان کرد: جناح‌های کشور معدل خوبی در شایسته‌سالاری ندارند و بیشتر به دنبال هم‌خط‌ها، هم شهری‌ها و مدح‌گویان هستند و این یک قانون نانوشته است و به همین علت بعضی از خلافکاران به مجازات خود نمی‌رسند.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه حتی جاذبه مادر و فرزندی هم در قیامت رنگ می‌بازد و مادران سراغ فرزند شیرخوار خود هم نمی‌روند، تصریح کرد: در روز قیامت همه به دنبال آزاد کردن خود هستند و باید به این توجه داشت که در آن روز هم‌شهری، هم‌خطی و همسایه به سراغ انسان نمی‌آید و جای سؤوال و کمک هم نیست زیرا همه خودشان به کمک نیاز دارند.

علیدادی‌سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته کرمان اظهار داشت: شیخ صدوق به جهان اسلام خدمات فراوانی کرد و شاگردان بزرگی را پروراند و حدود 300 کتاب مفید و موثر برای در دفاع از اسلام و احکام نورانی آن و گسترش مکتب عصمت و طهارت نوشت.

وی افزود: آمریکایی‌ها مدت‌ها ما را تهدید می‌کردند و هرچه جلوتر می‌رویم این تهدیدها جدی‌تر می‌شود که آمریکا می‌خواهد از برجام خارج شود.

امام جمعه کرمان از دلایل امضای برجام سخن به میان آورد و تصریح کرد: ایران را پای میز مذاکره کشاندند و تحلیل‌ها و حرف‌های فراوانی در این باره وجود دارد و واقعیت‌هایی هم وجود دارد که یکی پس از دیگری خود را فراتر از تحلیل نشان می‌دهند.

علیدادی‌سلیمانی از وجود اجماع بین‌المللی بر علیه ما و اعتقاد بر اینکه ما منطق داریم از آغاز مذاکرات هسته‌ای از سال 82 خبر داد و افزود: واقعیت این است که غربی‌ها و در راس آن آمریکایی‌ها به‌طور جدی به دنبال این هستند که اگر توانستند جمهوری اسلامی را تا براندازی پیش ببرند و یا جمهوری اسلامی را مهار کنند.

وی ابراز کرد: دشمنان برای اینکه به اهداف شوم خود برسند چند مسئله در دستور کارشان است و ما باید با بصیرت و هوشمندی این مسائل را یکی پس از دیگری خنثی کنیم.

علیدادی‌سلیمانی متذکر شد: غربی‌ها انسجام ملی ایران را نشانه گرفته‌اند و به دنبال این هستند که انسجام ملی ما دچار چالش شود و باید همه ما منافع ملی را بر هر منفعتی ترجیح دهیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال ایجاد چالش اقتصادی در کشور ماست، اظهار داشت: دشمنان همچنین اقتصاد متکی بر داخل را نشانه گرفنه‌اند بنابراین تولیدکنندگان باید متناسب با شان مردم و تراز ملی به تولید کالا بپردازند.

این مسؤول تاکید کرد: مسؤولان باید از بن دندان به اقتصاد داخلی توجه داشته باشند زیرا اگر اشرافی‌گری به داخل کشور آمد مردم از مسؤولان فاصله می‌گیرند و هیچ مسؤولی حق ندارد با پول بیت‌المال کار اشرافی‌گری کند.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه دشمنان همچنین بحث دفاعی ایران را هدف قرار داده است تا توان دفاعی ما را بگیرند تا ما را پای هر میزی بکشانند که می،خواهد، تاکید کرد: ما در بحث توان موشکی نه با کسی مذاکره می‌کنیم و نه از کسی نظر می‌گیریم.

وی عنوان کرد: دشمنان از نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی به شدت ناراحت هستند در حالی که ایران اقدامی برای نفوذ ندارد بلکه وقتی برادرانه در کنار برادران مظلوم خود قرار می‌گیرد و از آنها حمایت می‌کنند معلوم است که نفوذ پیدا می‌کند.

امام جمعه کرمان یادآور شد: دشمنان می‌خواهند، فناوری هسته‌ای ما را دچار مشکل کنند به همین دلیل پای میز مذاکره نشستند و آمریکا از یک سو می‌خواست اعتبار مخدوش شده جهانی خود را ترمیم کند و امروز دیگر هیچ کس در کشور بحث مذاکره با آمریکا را مطرح نمی‌کند، زیرا همه بدعهدی آنها را دیده‌اند.

 

ارسال نظرات