رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

«شورای عالی اجتماعی» خروجی مطلوبی ندارد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و مفاسد اجتماعی مهمترین آسیب‌های اجتماعی است،گفت: خروجی چندانی از فعالیت شورای عالی اجتماعی کشور ندیده‌ایم.
کد خبر: ۹۰۱۳۵۹۷
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص «فعالیت شورای عالی اجتماعی کشور» اظهار داشت: شورای عالی اجتماعی کشور، شورایی رسمی و قانونی است که حدود ۲۰ دستگاه و وزراتخانه عضو آن بوده و فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور ریاست این شورا و وزیر کشور قائم مقام شورای اجتماعی را بر عهده دارند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: رهبر معظم انقلاب جلساتی در باره موضوع آسیب‌های اجتماعی با سران قوای کشور برگزار می‌کند که بعضی از اعضای شورای عالی اجتماعی کشور در آن حضور دارند.

خدادادی با بیان اینکه شورای عالی اجتماعی کشور باید موضوعات اجتماعی را بررسی کرده و برای آن نسخه پیچی کند، تصریح کرد: بعد از هر ۶ ماه یکبار با حضور سران قوا در محضر رهبر معظم انقلاب رصد آسیب‌های اجتماعی انجام می‌شود و در راستای همان مصوبات، شورای عالی اجتماعی کشور جلساتی را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به عملکرد شورای عالی اجتماعی کشور، خاطرنشان کرد: خروجی چندانی از فعالیت شورای عالی اجتماعی کشور ندیده‌ایم؛ البته این شورا معمولاً ۳ تا ۴ ماه یکبار تشکیل می‌شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس متذکر شد: شورای عالی اجتماعی کشور باید دستوراتی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد، اما متأسفانه بعضاً مشاهده می‌کنیم که آن خروجی که باید داشته باشد، ندارد.

خدادادی با تأکید بر ضرورت اقدام جهادی در این شورا، ابراز داشت: دستگاه‌های ذی ربط باید وظایف خود را انجام دهند و شورای عالی اجتماعی نیز نظارت داشته باشد تا شاهد کاهش اعتیاد، طلاق، بیکاری، و حاشیه نشینی و خشونت باشیم، اما در چند سال گذشته تغییراتی در این حوزه‌ها نمی‌بینیم.

وی با بیان اینکه باید شاهد هماهنگی بیشتری بین دستگاه‌های مرتبط باشیم، بیان داشت: مشاهده می‌کنیم حاشیه نشینی افزایش یافته و میزان طلاق نگران کننده است و اعتیاد در بسیاری از شهر‌ها ترمیم نشده است؛ در نتیجه باید دستگاه‌ها ملزم شوند و در عمل شاهد فعالیت‌ها باشیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: مهمترین آسیب‌های اجتماعی شامل «طلاق»، «اعتیاد»، «حاشیه نشینی» و «مفاسد اجتماعی» است.
منبع: فارس
ارسال نظرات