برگزاری همایش یاد یاران به مناسبت سالروز ورود رهبر معظم انقلاب به استان کردستان

مسوول ستاد کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان از برگزاری همایش یاد یاران به مناسبت سالروز ورود رهبر معظم انقلاب به استان با حضور ۷۰۰ نفر از فرماندهان در سنندج برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۱۳۶۰۸
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
سرهنگ ابراهیم حسینی مسوول ستاد کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان،  اظهار کرد: یکی از برنامه‌های بسیار فاخر فرهنگی استان کردستان در سال ۹۷، برگزاری کنگره ۵۴۰۰ شهید استان و یک اتفاق بسیار بزرگ فرهنگی است و باید دستگاه‌های دولتی، نظامی، انتظامی و نهاد‌های انقلابی همه و همه همانند اخلاص شهدا پای کار بیایند تا مورد رضایت شهدای گرانقدر استانمان باشیم.

هر آنچه از روزنه‌ی هنر برآید بر دل نشیند

وی با بیان اینکه در این راستا برنامه‌های متعدد در حوزه‌های مختلف برنامه ریزی شده است گفت: یکی از موضوعاتی که در برگزاری کنگره به آن توجه ویژه داریم این است که محتوای برنامه‌ها را از روزنه‌ی هنربه مردم معرفی کنیم چرا که هر آنچه از روزنه‌ی هنر برآید بر دل نشیند و آن محتوا ماندگار خواهد بود لذا بیشترین تلاشمان این است که از زبان هنر در مباحث فرهنگی وارد شویم و بهره ببریم.

برگزاری اجلاسیه‌ی شهدای قشری

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های اصلی ما در کنگره، برگزاری اجلاسیه‌ی شهدای قشری است که باید هر کدام از اقشار جامعه که سهمی در جنگ و در مبارزه با ضد انقلاب داشته و شهید تقدیم کرده اند اجلاسیه برگزار و ابعاد مختلف شهدای خود را در طول این ۴۰ ساله با برکت انقلاب ارائه دهند.

سرهنگی حسینی یادآور شد: یکی از برنامه‌های محوری و شاخص این است که از رزمندگان و فرماندهان که در طول این ۴۰ سال با تمام وجود و با اخلاص در کردستان با یک پیوند عمیق دلی بین مهاجر و انصار، شکوه وحدت را عملی کردند و دست به دست هم دادند و با دشمنان امنیت مردم و دشمنان توسعه مبارزه کردند و بخشی از آنان به شهادت رسیدند برگزار شود.

وی ادامه داد: برای اینکه خاطره‌ی آن روز‌های غربت و سخت اولیه‌ی این منطقه یادی داشته باشیم و پیوند و برداری‌ها را یکبار دیگر تجلی بخشیم، در راستای کنگره‌ی ۵۴۰۰ شهید استان کردستان، مجمع یادیاران برگزار می‌شود.

حضور ۷۰۰ فرمانده ارشد در همایش یاد یاران

سرهنگ حسینی خاطر نشان کرد: بیش از ۷۰۰ یادگار حماسه‌ی روز‌های غربت که امروز به برکت مجاهدت‌های آنان و ایثار شهدا یک امنیت پایدار برقرار شده اجتماع می‌کنند که در این اجتماع فرماندهان ارشد و برجسته‌ی سپاه حضور دارند و خاطرات و ارتباطی که بین شهدای بومی و غیر بومی وجود داشته را جمع آوری می‌کنیم.

وی عنوان کرد: در آن زمانی که این رزمندگان حضور دارند خاطرات بازگو و تاریخ شفاهی ۷۰۰ فرمانده این دوران ۴۰ ساله‌ی با برکت انقلاب اسلامی که در سایه‌ی همدلی‌ها و اخوت و همچنین در سایه‌ی این امنیت پایدار گرد هم می‌آیند و حماسه ها، دلدادگی‌ها و محبت‌های آنان جمع آوری و در قالب کتاب‌های مختلف منتشر می‌شود.

مجمع یاد یاران مجمع الفت و انس بین مهاجر و انصار است

به گفته‌ی سرهنگ حسینی، مجمع یاد یاران مجمع الفت و انس بین مهاجر و انصار و تجلی وحدت عملی بین برداران شیعه و سنی است چرا که در گذشته‌ی کردستان این افراد حاضر بودند برای حفظ جان بردار، بردار دیگر جان خود را به خطر اندازد.

وی افزود: همایش یاد یاران ۲۲ اردیبهشت ماه همزمان با سفر سالروز مقام معظم رهبری به استان کردستان برگزار می‌شود و از ۵۰ خانواده‌ی سردار شهید کردستان تجلیل بعمل می‌آید.

رونمایی از ۱۰ جلد کتاب در همایش


وی اضافه کرد: در این مجمع، ۱۰ جلد کتاب درباره نقش کردستان و نقش شهدای پیشمرگان مسلمان کُرد در امنیت نیز رونمایی می‌شود و همچنین برنامه‌های متعددی از جمله بازگو کردن خاطرات رزمندگان، برنامه‌ی مولودی خوانی، پخش فیلم‌های متعدد درباره‌ی تاریخچه‌ی این رزمندگان برگزار می‌شود.


وی در پایان یادآور شد: در این همایش از یادمان سرداران شهید محمد امین رحمانی و حاج سعید توفیقی در شهر سنندج با حضور فرماندهان ارشد سپاه رونمایی و در میدان نبوت و پارک محمدی شهر سنندج نصب خواهد شد.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار