نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری:

اصلی ترین پیام شهید مطهری، سیاست باید با اعتقاد هماهنگ باشد

آیت الله دولابی نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری در همایش حکمت مطهر سپاه ناحیه طارم گفت : سالروز شهادت استاد مطهری و خون با برکت ایشان بهانه ای می شود برای اینکه همه ساله در این ایام علاقمندان به این شخصیت بزرگوار و دنباله رو راه ایشان دور هم جمع شوند.
کد خبر: ۹۰۱۴۶۲۱
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان:نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری اعلام داشت : هفته عقیدتی سیاسی یکی از مهمترین پیام هایش این است که اعتقاد با سیاست مرتبط است. یعنی نمی شود هر اعتقادی داشت ولی در اداره ی کشور به شیوه ای دیگری عمل کرد، اعتقاد با سیاست گره خورده که اصلی ترین درس آن هفته ی عقیدتی سیاسی است.

آیت الله دولابی در ادامه افزود : زندگی غربی تمام تلاشش این است که این پیام را از ذهن و جان مردم پاک کند.تمدن غربی می گوید که شما هر اعتقادی دارید در قلبت و اعماق جانت محترم است اماکاری و اثری در جریان سیاسی نباید داشته باشد و اعتقادات خود رادر انتخابات نباید دخیل کنید.در قانون اساسی و سایر قانون های حاکم بر کشوراگر بخواهی نظری بدهی نباید با اعتقادات کاری داشته باشی و لذا قانون اساسی کشور های غربی و اروپایی یکی از اساسی ترین بند هایش این است که حکومت ها باید حکومت سکولار باشد یعنی هیچ کاری با اعتقادات اشخاص نداشته باشد.

وی افزود : انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل و با تلاش های علمای بزرگ مثل شهید بزرگوارمطهری پیام اصلی ترین پیامش این بود که سیاست باید با اعتقاد هماهنگ باشد .این است که امام فرمود : دین ما عین سیاست ماست یعنی ما یک اعتقاداتی داریم که این اعتقادات به ما می گوید که اداره ی کشور ، روابط ما در خارج و داخل و چگونه ارتباط با کشور های خارجی  داشته باشیم .برای کدام دسته از فعالیت ها سرمایه گذاری کنیم؟ فعالیت های اعتقادی و اقتصادی و فرهنگی  ما باید چگونه باشد؟

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری:امام زمان (عج) ظهور می کند که ماموریت ناتمام پیغمبر (ص) را تمام کند  که آن ماموریت تسلط و  غلبه ی دین مبین اسلام بر همه ی ادیان است و این مهم در زمام ظهور ولی عصر(عج)  اتفاق می افتد، در عصر غیبت اگر اعتقاد توحیدی،  ما را به شناخت پیامبر رساند و اعتقاد به پیامبر مارا به شناخت حجت خدا برساند   و دانستیم که حجت خداقرار است بیاید و سرنوشت و سرانجام عالم را بر هم زند دیگر عمر خود را به بطالت نمیگذرانم و میفهمیم چه رسالت سنگینی بر دوشه ماست و ما وامثال ما باید کمک کنیم که این پرچم در سرتاسر عالم افراشته شودو حکومتی که تشکیل می دهیم بابد براساس دین ما باشد.دیگر هدفمند می شویم و میفهمیم باید به چه شکل در سیاست وارد شویم وسیاست ما بی ارتباط با اعتقادمان نخواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار