حجت الاسلام پوربابایی درنشست عقیدتی حوزه مقاومت بسیج مهدیه ناحیه مرکزی یزد:

خلوت شدن مساجد، نشانه بارز جنگ فرهنگی است/تمام مفاسد فی الارض نتیجه عدم عمل به قرآن است

نماینده، ولی فقیه ناحیه مرکزی یزد درنشست عقیدتی حوزه مقاومت بسیج مهدیه با تاکید بر اینکه اکنون جنگ، جنگ فرهنگی است، خلوت شدن مساجد را نشانه بارزآن عنوان نمود.
کد خبر: ۹۰۱۵۰۶۳
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، به مناسبت گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی نشستی با محوریت اهمیت مباحث اعتقادی و سیاسی در حوزه مقاومت بسیج مهدیه ناحیه مرکزی یزد برگزار گردید.
حجت الاسلام پوربابایی در این نشست با بیان حدیثی از امام حسین (ع)، اعتقاد و باور‌ها و جهاد در راه خدا را دو محور یک زندگی حقیقی عنوان نمود.
وی در تبیین انواع جهاد با اشاره به جهاد اصغر، جهاد اکبر و جهاد کبیر، افزود:جهاد اصغر جهاد نظامی، جهاد اکبر جهاد با امیال و هوس‌های شهوانی نفس و خود سازی وجهاد کبیر که در قرآن بدان اشاره شده است، جهاد علمی و فرهنگی است.
نماینده، ولی فقیه در ناحیه مرکزی یزد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مده الظله) مبنی بر جهاد علمی و فرهنگ قرآنی با دشمنان، اذعان داشت:یکی از ملاک‌هایی که می‌توان گرو‌های جناحی و سیاسی را شناخت چگونگی برخورد و رفتار دشمن با آنهاست. اگر دشمن از آن گروه یا حزب یا فرد تشویق و تمجید نمود بدانید که برحق نیستند، ولی اگر از آن‌ها بدگویی نمود بدانید که آن بر حق است.
وی با تاکید بر اینکه تمام شعار‌ها و نامگذاری‌های سال‌های متمادی توسط مقام معظم رهبری (مده الظله) در رابطه با فقر فرهنگی، بحث‌های اقتصادی و حمایت از کالای ایرانی، جهاد اقتصادی همراه با جهاد فرهنگی است، اظهار داشت:خانم‌ها می‌توانند با تاکید بر خرید وسایل و برند‌های ایرانی و حمایت از صنعت ایرانی ایفای نقش نمایند.
سخنران نشست با اشاره به سخن حضرت امام مبنی بر اینکه "جنگ و جبهه ما به دانشگاه انسان سازی تبدیل شد" خاطرنشان کرد: اکنون بنا به سخنان مقام معظم رهبری (مده الظله) علاوه بر جنگ اقتصادی دشمن جنگ فرهنگی را به راه انداخته است و خلوت شدن مساجد نشانه بارز آن است.
وی در تشریح دلایل ماندگاری یاد و نام شهید مطهری، اهمیت دادن به نماز اول وقت و نماز شب را از عوامل آن برشمرد و با بیان تعریف امام از شهید مطهری مبنی براینکه" شهید مطهری قرآن را خوب فهمید و خوب به آن عمل نمود" تصریح کرد: تمام مفاسد فی الارض نتیجه عدم عمل به قرآن است و اگر به فرامین قران عمل شود دیگر نیازی به قوه قضاییه، پاسگاه و زندان نخواهیم داشت و تمامی مشکلات و گرفتاری‌ها در تمامی موارد مرتفع خواهد شد. ما هم باید به سراغ قرآن برویم و آنرا خوب بفهمیم و خوب به آن عمل نماییم.
در پایان این مراسم از تعدادی از سرگروه‌های نمونه حلقه‌های صالحین با اهدا جوایز نفیسی قدردانی به عمل آمد.
ارسال نظرات