برگزاری نخستین کنفرانس ملی باستان شناسی هورامان

مدیرکل میراث فرهنگی استان کردستان از برگزاری نخستین کنفراس ملی باستان شناسی هورامان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۱۵۲۸۰
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، نخستین کنفرانس ملی باستانشناسی هورامان در روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت در دانشگاه کردستان برگزار می‌شود. سید محسن علوی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان در این باره اظهار داشت: هدف از برگزاری این کنفرانس ملی ارائه نتایج پژوهش‌های باستانشناسی نجات بخشی در محدوده سد داریان در شهرستان سروآباد است.

وی اظهار کرد: در این کنفرانس تعداد ۱۲ سخنرانی ارایه می‌شود که به کشفیات دوره‌های مختلف باستانشناسی از دوران پارینه سنگی، دوره‌های روستانشینی و عصرآهن تا سده‌های اخیر می‌پردازند. علاوه بر این، نتایج بررسی‌های زمین شناسی، زمین ریخت شناسی و قوم باستانشناسی که در محدوده سد داریان انجام شده نیز ارائه می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان با مهم ارزیابی کردن این کنفراس ملی در راستای معرفی منطقه هورامان و استان، افزود: در این کنفرانس رئیس پژوهشکده باستانشناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و رئیس کل موزه ملی ایران و پژوهشگرانی از بخش‌های مختلف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سایر مراکز پژوهشی کشور حضور خواهند داشت.

وی در ادامه گفت:: این کنفرانس با همت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سنندج و با همکاری پژوهشکده باستانشناسی، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، موزه ملی ایران، شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، پژوهشکده کردستان شناسی و دانشگاه کردستان برگزار می‌گردد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات