رعایت مقررات ملی ساختمان ایمنی در برابر حوادث

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان با تاکید بررعایت مقررات ملی ساختمان ایمنی در برابر حوادث اینکه چنانچه در محدوده گسل ناچار به احداث سازه‌ای باشیم باید ضوابط آئین نامه زلزله و تمهیدات فنی ویژه لحاظ شود گفت: انتظار می‌رود رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در زمینه آشنایی مردم با مقررات ملی ساختمان به عنوان فراگیرترین ضوابط موجود در عرصه ساختمان سازی در تامین ایمنی، بهداشت، سلامت و صرفه اقتصادی تلاش کنند.
کد خبر: ۹۰۱۵۷۶۱
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷
خورشیدی افزود: بر اساس ماده ۵ آئین نامه مقررات ملی ساختمان سازی، تمامی طراحی‌ها از جمله معماری، سازه، تاسیسات برقی و مکانیکی باید از سوی اشخاص حقیقی یا حقوقی که دارای پروانه اشتغال هستند تایید شود.
وی رعایت ایمنی در ساخت و ساز را بسیار مهم و ضروری دانست و اضافه کرد: ایران یکی از پرحادثه‌ترین کشور‌های جهان در زمینه بلا‌های طبیعی است واین شرایط طبیعی ایجاب می‌کند که تولید مصالح ساختمانی با استاندارد‌های بین المللی و ملی در اولویت بخش ساختمان قرار گیرد.
وی از جمله روش‌های ارتقاء کیفیت ساخت و ساز را ورود افراد با صلاحیت به حوزه ساختمان، استفاده از مصالح مرغوب، افزایش نظارت‌ها از سوی دستگاه‌های ناظر شامل شهرداری‌ها و سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان، اجرای ضوابط و مقررات در طراحی و اجرای ساختمان‌ها و همچنین عملیاتی کردن طرح‌های ساختمانی بر اساس مباحث ملی مقررات ساختمان عنوان کرد.
ارسال نظرات