معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

آیین نکو داشت روز معلم در دانشگاه علوم پزشکی زنجان

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در آیین نکو داشت روز معلم در دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: در حوزه آموزش در سالهای گذشته موضوع طرح تحول و نوآوری در دانشگاه مطرح شده است .
کد خبر: ۹۰۱۵۸۸۴
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان: مهدی اسکندری گفت در این راستا 18 کارگروه تخصصی و 200 جلسه و هفت نشست منطقه‌ای در جهت تعمیم این طرح برگزار شد و ستاد طرح تحول و نوآوری در دانشگاه راه‌اندازی شده است .

وی با بیان اینکه در دانشگاه های نسل سوم خیلی از رشته ها به انتهای مسیر خودشان رسیده اند عنوان کرد: در رشته‌های میان رشته‌ای  نیز باید کار شود و آینده‌نگری و مرجعیت علمی موضوع دیگری است که دانشگاه علوم پزشکی زنجان باید  به آن توجه داشته باشد و مرجعیت خود را  با آگاهی  روشن کند .

وی از مشارکت تنها 15 درصد از اساتید در طرح تحول و نوآوری در دانشگاه ها خبر داد و اظهار داشت: باید به سمتی حرکت کنیم که اساتید بیشتری را در گیر  این موضوع کنیم؛ چرا که این موضوع یک بحث شعاری نبوده و کاربردی است و اهمیت دارد .

این مسؤل با اشاره به دانش پژوهی که با ابلاغ دستورالعمل جدید  50 درصد  امتیاز ارتقای اساتید می‌تواند در حوزه دانش پژوهی باشد را عنوان و خاطر نشان کرد: بین‌المللی‌سازی موضوع دیگری است که باید مورد توجه شود و جذب دانشجوی خارجی تنها بخشی از این مقوله است و برای این کار باید زیر ساخت ها فراهم شود .

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: اعتبار بخشی به دانشگاه‌ها و آموزش مجازی از جمله بسته‌هایی است که در طرح  تحول و نوآوری در دانشگاه مطرح است و دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز اقداماتی در جهت این موضوع انجام داده است و موظف شده است که  یک چهارم دروس خود را به صورت مجازی برگزار کند.

ارسال نظرات