آیین نکو داشت روز معلم در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان: مهدی اسکندری گفت در این راستا 18 کارگروه تخصصی و 200 جلسه و هفت نشست منطقهای در جهت تعمیم این طرح برگزار شد و ستاد طرح تحول و نوآوری در دانشگاه راهاندازی شده است .
وی با بیان اینکه در دانشگاه های نسل سوم خیلی از رشته ها به انتهای مسیر خودشان رسیده اند عنوان کرد: در رشتههای میان رشتهای نیز باید کار شود و آیندهنگری و مرجعیت علمی موضوع دیگری است که دانشگاه علوم پزشکی زنجان باید به آن توجه داشته باشد و مرجعیت خود را با آگاهی روشن کند .
وی از مشارکت تنها 15 درصد از اساتید در طرح تحول و نوآوری در دانشگاه ها خبر داد و اظهار داشت: باید به سمتی حرکت کنیم که اساتید بیشتری را در گیر این موضوع کنیم؛ چرا که این موضوع یک بحث شعاری نبوده و کاربردی است و اهمیت دارد .
این مسؤل با اشاره به دانش پژوهی که با ابلاغ دستورالعمل جدید 50 درصد امتیاز ارتقای اساتید میتواند در حوزه دانش پژوهی باشد را عنوان و خاطر نشان کرد: بینالمللیسازی موضوع دیگری است که باید مورد توجه شود و جذب دانشجوی خارجی تنها بخشی از این مقوله است و برای این کار باید زیر ساخت ها فراهم شود .
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: اعتبار بخشی به دانشگاهها و آموزش مجازی از جمله بستههایی است که در طرح تحول و نوآوری در دانشگاه مطرح است و دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز اقداماتی در جهت این موضوع انجام داده است و موظف شده است که یک چهارم دروس خود را به صورت مجازی برگزار کند.