گزارش بانکی؛

افق های تازه در جذب منابع مالی بانک صادرات /بانک صادرات حامی تولید و صاحبان صنایع

بانک صادرات سعی دارد ضمن تحقق برنامه‌های میان مدت خود بر شعار "حق با مشتری است" تاکید کرده و با انگیزه ای دوچندان خادم و حامی مشتریان، کارآفرینان و صاحبان صنایع باشد.
کد خبر: ۹۰۱۶۶۶۲
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲

گروه اقتصادی_ خبرگزاری بسیج؛مقدمه:به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج با آغاز سال ۱۳۹۷ و تصویب بودجه این سال از سوی دولت سازمانها و ارگانهای مختلف موظف به تشریح و ساماندهی برنامه های خود بر اساس این بودجه هستند. بانک ها نیز به عنوان حساس‌ترین بخش نظام اقتصادی کشور برای بهبود فضای اقتصادی نیازمند مدیریت صحیح و به جای منابع مالی، اتخاذ سیاست‌های مناسب در جذب و افزایش ارزش دارایی ها و تقویت بخش های مختلف است.

از این رو بانک صادرات ایران ضمن توجه به اهداف از پیش تعیین شده بر اساس بودجه مصوب سال ۹۷ این بانک برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خود را طرح ریزی کرده است. گفتنی است دست یابی به افقهای تازه در جذب منابع مالی و افزایش و بهبود درآمدها ، همچنین تقلیل مطالبات و معوقات بانکی با چشم انداز توسعه بانکداری الکترونیک و نیز افزایش سهم تعهدات برای پشتیبانی از بخش های تولیدی و اقتصادی کشور از جمله مهمترین اقدامات موثر بانک صادرات در سال جدید است.

 گزارش بسیج حاکی از آن است که بانک صادرات ایران در قالب بودجه سال ۹۷ خود و همچنین تحقق برنامه‌های از پیش تعیین شده 90 اقدام عملیاتی و ۲۸ اقدام کلیدی برای بخش های مختلف ستادی و ارکان  بانک صادرات ایران تعیین کرده است.

پس از تغییرات اساسی در مجموعه مدیریتی بانک صادرات، مدیرعامل جدید این بانک پس از حضور در این منصب برنامه‌های جدی و عملیاتی خود را در قالب برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین نمود . بر همین اساس برنامه های کوتاه مدت بانک صادرات ایران در ماه‌های پایانی سال ۹۶ محقق شد و این نوید را داد که برنامه‌های آتی این بانک با قوت و قدرت هرچه بیشتر محقق شود.

گفتنی است  در راستای برنامه‌های میان مدت بانک صادرات ایران در سال1397  به تک تک واحدهای مشخص ابلاغ شده تا در سایه نظارت دقیق بر حسن انجام فعالیت ها ، شاهد دست یابی به افق  های تازه ای  در جذب منابع مالی باشند.

 

بر همین اساس در دستیابی به اهداف بلند بانک در سال ٩٧ به تک تک واحدهای مشخص بانک ابلاغ شده  و نظارت بر حسن انجام آنها  نیز با دقت رصد می شود تا وصول مطالبات، مولدسازی دارایی‌ها، انضباط مالی، تقویت بخش بین‌الملل، برندسازی، تجهیز منابع، ارتقای سرمایه‌های انسانی، افزایش ارتباطات و تحول در فن آوری اطلاعات در فرآیندی دقیق و کارآمد محقق شود.

 از طرفی نیز بانک صادرات ایران در راستای مدیریت مالی درآمدها و انضباط مالی، اهتمام ویژه ای به وصول مطالبات خود دارد و این موضوع را به طور جدی پیگیری می‌کند از این رو  وصول مطالبات از دولت، شعب داخل و واحدهای خارج از کشور و پرونده های کلان مطالباتی از رئوس برنامه های سال 97 این بانک است.

اما بانک صادرات ایران با سبقه ۶۶ ساله همواره حامی رفاه و خدمت رسانی مشتریان بوده است. از این رو در سال تولید و حمایت از کالای ایرانی این بانک سعی دارد ضمن تحقق برنامه‌های میان مدت خود بر شعار "حق با مشتری است" پا فشاری کرده و با انگیزه ای دوچندان خادم و حامی مشتریان، کارآفرینان و صاحبان صنایع باشد این بانک تلاش دارد برای تامین نیازهای مشتریان خود از تماامی امکانات ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود استفاده کرده تا به نحو احسن خواسته‌های سهامداران را نیز پاسخ دهد.

ارسال نظرات