خبرهای داغ:
به مناسبت هفته هلال احمر صورت گرفت؛

برگزاری مانور بزرگ امداد و نجات در زلزله توسط هلال احمر در شبستر

مانور بزرگ امداد و نجات در زلزله با حضور تیم های امدادی جمعیت هلال احمر در روستای زبرلو شبستر برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۱۶۹۸۶
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان، رئیس جمعیت هلال احمر شبستر در تشریح مانور گفت: بمنظور گرامیداشت هفته هلال احمر و همچنین سنجش آمادگی اعضا کارگروه امداد ونجات شهرستان شبستر و ایجاد هماهنگی بین دستگاههای مسئول و عمل کننده در حوادث و بحران ها، مانور بزرگ امداد ونجات در زلزله در محل روستای زبرلو برگزار شد.

علی غفاری ادامه داد: در این مانور تیم های شرکت کننده، با فرض وقوع زلزله   شش و دو دهم  ریشتری در محل کانون فرضی زلزله روستای زبرلو  در50  کیلومتری شهر شبستر  حاضر شده و اقدام به امدادرسانی کردند.

وی افزود: ابتدا نیروهای  ارزیاب جمعیت هلال احمر  در قالب 2 تیم  به محل اعزام شده و همزمان، امدادگران و نجاتگران بمنظور  جستجو ونجات  گرفتاران از  زیر آوارهای فروریخته خانه ها در اثر زلزله  و رها سازی  آسیب دیدگان ،در قالب 5 تیم در روستا حضور یافتند و متعاقبا تیم های پشتیبانی و اسکان اضطراری  از هلال احمر شهرهای شبستر ،تبریز ، جلفا، مرندو خامنه و تیم آنست " سگهای زنده یاب " و تیم امداد ونجات کوهستان جمعیت هلال احمر از معاونت امداد ونجات استان در روستای زبرلو حضور یافته و به امدادرسانی پرداختند.

رئیس هلال احمر شبستر خاطر نشان کرد: تیم های امدادی در این مانور اقدام به انجات عملیات های ارزیابی، جستجو و نجات، رها سازی، اسکان اضطراری با برپایی چادر، درمان اضطراری با برپایی درمانگاه کردند.

غفاری با قدردانی از دستگاه های شرکت کننده در مانور گفت: در این مانورعلاوه بر جمعیت هلال احمر  استان و شهرهای اطراف تیم هایی از شهرداری، آتش نشانی، شرکت گاز، شرکت مخابرات، شرکت آب و فاضلاب و سایر ادارات مشارکت داشتند.

در این مانور نزدیک به 200 از نیرو ها و امدادگران و نجاتگران و تیم های واکنش سریع با بهره گیری از  پنج دستگاه آمبولانس، 10 دستگاه خودروی نجات، چهار دستگاه خودروی امدادی ،ایفای نقش کردند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها