خبرهای داغ:
وکیل بین المللی و تحلیل گر مسائل حقوقی اهل کاندا:

انگلیس منشا رژیم صهیونیستی/ ترامپ ابایی از جنایت ندارد

وکیل بین المللی و تحلیل گر مسائل حقوقی اهل کاندا در نشست خبری «قدس پایتخت همیشگی فلسطین» در جمع خبرنگاران تبریز که به همت بسیج رسانه آذربایجان شرقی برگزار شد، با اشاره به تاریخچه ایجاد رژیم صهیونیستی، منشا ایجاد آن را دولت انگلیس عنوان کرد.
کد خبر: ۹۰۱۷۴۲۶
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، ادوارد گوریکان افزود: منشا همه حرکات اسرائیل، انگلیسی بوده و ایدئولوژی ایجاد آن را سال 1890 اریک مطرح کرد.

وی ادامه داد: پس از طرح این ایدئولوژی، همایشی در سال 1896 در سوئیس در این خصوص برگزار شد که بیشتر یهودیان در آن زمان موافق آن نبودند و معتقد بودند یهودیت آسیب می بیند.

گوریکان اضافه کرد: انگلیس برای گسترش ایدئولوژی ایجاد صهیونیسم، از اختلاف بین اعراب در خاورمیانه استفاده کرد و طرح تجزیه کشورهای خاورمیانه را در دستور کار خود قرار دادند.

این وکیل بین المللی بیان کرد: پس از طرح تجزیه خاورمیانه اقدامات پشت پرده ای در این خصوص اجرا شد که نتیجه آن را در بیانیه ای به نام «بالفورد» صادر کردند.

گوریکان با بیان اینکه پس از صدور بیانیه بالفورد جنبشی علیه این اقدام در سال 1922 در حمایت از فلسطین شکل می گیرد که در واقع ظاهر آن حمایت از فلسطین بوده ولی نتیجه آن به نفع صهیونیست رقم می خورد.

وی با اشاره به اینکه این وضعیت خاورمیانه پس از جنگ جهانی اول بوده، اظهارداشت: در این موقعیت انگلیس و فرانسه برای حفظ و صیانت منافع خود تلاش می کنند و اسناد این موضوع پس از فروپاشی شوروی فاش شد که چگونه می خواستند کشورها را تقسیم کنند.

گوریکان در ادامه سخنان خود یادآور شد: تحمیل هرگونه تصمیمی برای افراد بومی هر ملتی به رسمیت شناخته نمی شود و این نخستین بار نیست که صهیونیست ها این جنایات را انجام می دهند و در کارنامه آن تجاوز به لبنان و اردن را نیز می توان به خوبی دید.

انگلیس منشا رژیم صهیونیستی/ ترامپ ابایی از جنایت ندارد

وی انتقال سفارت امریکا از تلاویو به فلسطین را قدرت نمایی و زورگویی ترامپ عنوان و بیان کرد: ترامپ آدم خطرناکی است و ابایی از زیرپا گذاشتن افراد و اقدامات جنایتکارانه ندارد.

گوریکان افزود: جامعه بشری و فلسطین نیازمند کانون هایی است تا به کمک آن ها صدای مردم فلسطین را جهانی کنیم که قدرت های رسانه ای تلاش دارند آن را نشان ندهند.

این تحلیل گر مسائل بین المللی تاکید کرد: مناطق مسلمان نشین باید با اتحاد نقش خود را در برابر این اقدام اسرائیل و امریکا نشان دهند و تحریم خرید محصولات اقتصادی می تواند به این امر کمک کند.

گوریکان باید صدای مظلومیت مردم فلسطین و جنایات اسرائیل و امریکا در جهان با صدای رسانه ها تبیین شود و تا این قضیه زیرساختی تعریف نشود با اقدامات فرمالیته ای چون سازما بین الملل که ظاهر حمایتی دارند نمی توان کاری از پیش برد.

وی به برگزاری ششمین کنفرانس بین المللی افق نو در ایران اشاره و اظهار داشت: بیش از 60سخنران در این کنفرانس با افکار متفاوت شرکت داشتند ولی همگی در دفاع از فلسطین متفق القول بودند و جنایات اسرائیل را محکوم کردند.

گوریکان خاطرنشان کرد: آنچه در این کنفرانس مطرح شد و حقیقت دارد اینکه جنبش های علیه اسرائیل ضعیف بوده و کمکی ندارند و تنها راه قوت یافتن آن ها شبکه سازی و تعریف زیرساختی است تا صدای مخالفت از اسرائیل را بر خلاف پروپاگاندای رسانه های قدرتمند که تلاش در مخفی کردن جنایات امریکا و اسرائیل دارند، به گوش همه مردم آزادیخواه برسانند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها