رئیس سازمان بسیج عشایری کشور:

عشایر دستاوردهای انقلاب اسلامی را به جوانان خودشان بازگو کنند

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور نیز در این نشست گفت: سپاه پاسداران 225 هزار عشایر کشور را مسلح کرده که شامل تقریبا هزار گردان می شوند.
کد خبر: ۹۰۱۷۵۴۹
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱

سردار نصرت الله سیف، مسئول بسیج عشایری کشور در گفتگو با خبرنگار بسیج در حاشیه اولین همایش شبانان و گله داران که در باغ امام علی(ع) شهرستان زاهدان برگزارشد با اشاره به این مطلب که در هیچ کجای دنیا کسی جرات ندارد که عشایر را مسلح کند؛ اما سپاه پاسداران با توجه به وفاداری این قشر به انقلاب اسلامی و پاسداری از مرز‌ها چنین اقدامی را انجام داده است.

وی بیان کرد: برای مقابله با تهدیدات و توطئه های آمریکا و ایادی وابسته به آن   عشایر مسلح در کشور برای حفظ آرمانهای انقلاب اسلامی جان فشانی خواهندکرد.

سردار سیف افزود:  عشایر تنها قشری هستند که با تکیه بر توان خود معیشت و اقتصاد خود را فراهم می کنند و باید این قشر زحمت کش دستاورد‌های انقلاب اسلامی را به جوانان خودشان بازگو کنند.

این مسئول با اشاره به پیشرفتهای مردم در انقلاب اسلامی  تصریح کرد: تا قبل از انقلاب اسلامی تمام پزشکان کشور از بنگلادش و سایر کشور‌های دنیا بودند، اما به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی سراسر ایران پر از پزشکان متخصص، مراکز علمی و آموزشی شده است.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور گفت: به برکت خون شهدا و نظام  مقدس جمهوری اسلامی  امروزه دورترین نقاط روستایی و عشایری کشور از حضور پزشکان متخصص بهره می برند.

سردار سیف با اشاره به این مطلب که عشایر در کشور با توانایی بالایی که در رفع نیازهای معیشتی خود دارند و نیازی به استفاده از کالاهای خارجی را ندارند،  می توانند با تولیدات خود برخی  از نیازهای  مردم را هم  فراهم کنند؛ ادامه داد: باید در راستاسی شکوفایی  ظرفیت‌های عشایر برای تامین پروتئین و خودکفایی کشور گام برداشت.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش در بحث آموزش عشایر توجه ویژه‌ای داشته باشد و امکانات آموزشی بیشتری را به این عزیزان ارائه کند.
ارسال نظرات