نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان:

طلاب خود را وقف اصل انقلاب و ولایت فقیه کنند

آیت الله علی خاتمی، در دومین آیین نکوداشت طلاب برتر عرصه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مدارس علمیه خواهران استان زنجان اظهار کرد: از برکات تلاش های مرحوم آیت الله موسوی امام جمعه زنجان تشکیل و ساماندهی حوزه علمیه خواهران در استان زنجان بود.
کد خبر: ۹۰۱۸۴۴۸
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان آیت الله علی خاتمی به تحصیل بیش از یک هزار طلبه و حضور 90 استاد تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه استان زنجان اشاره کرد و گفت: فارغ التحصیلی بیش از 409 طلبه  از برکات این مهم بوده است.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان، در زنجان قبل از تشکیل حوزه علمیه جلسات خواهران در منازل با قرائت و ختم قران برگزار می شد که بسیاری از این جلسات بیان خرافات بود، ولی پس از تشکیل حوزه های علمیه خواهران و براساس گزارش های رسیده بیش از 89 درصد جلساتی که رنگ خرافه داشت جمع شده و جای آن را آموزش قرآن و مباحث اخلاقی گرفته است که از برکات حوزه عامیه خواهران است.

آیت الله خاتمی، از دیگر برکات حوزه های علمیه را دانستن دین، عمل به دین و تکلیف خواند و گفت: در مورد خواهران به جهت تربیت کودکان، علم به دین و عمل به آن از اثرگذاری بیشتری برخوردار است.

امام جمعه زنجان ادامه داد: مردان بزرگ تاریخ در دامن مادران فرهیخته تربیت شده اند و شهدای این کشور، بزرگ مردانی هستند که در دامن مادران و مربیان شایسته تربیت شدند.

آیت الله خاتمی خطاب به خواهران گفت: هنر و وظیفه مادر بودن را دست کم نگیرید  چرا که این هنر در غوغای زندگی ماشینی به فراموشی سپرده شده است و توجه بیش از حد به اینکه نیمی ازجمعیت بانوان هستند و باید به فعالیت اقتصادی بپردازند موجب می شود هنر زن بودن فراموش شود.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه استقبال خواهران و دختران مومن و متدین زنجان برای حضور در حوزه های علمیه  زیاد است، گفت: در این زمینه کاستی داریم و نمی توانیم به اندازه اقبال این عزیزان بستر برای تحصیل در حوزه های علمیه فراهم کنیم.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه طلاب خود را وقف اصل انقلاب و ولایت فقیه کنند، گفت: طرفداری از جناح و احزاب موجب زیان و خسران می شود.

 

ارسال نظرات