فقهی‌زاده در افتتاحیه نمایشگاه قرآن اعلام کرد

یک ربع قرن برگزاری موفق نمایشگاه قرآن/ اجرای۱۵۰برنامه در نمایشگاه بیست‌وششم

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با اشاره به اجرای ۱۵۰ برنامه خرد و کلان در نمایشگاه قرآن گفت: معاونت قرآن و عترت در ظاهر این نمایشگاه را برگزار می‌کند و در واقع نمایشگاه متعلق به کل نظام است.
کد خبر: ۹۰۱۸۸۴۵
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به یک ربع قرن برگزاری موفق نمایشگاه قرآن گفت: در آستانه آغاز دومین ربع قرن برگزاری نمایشگاه قرآن هستیم اتفاقی که استعداد‌های زیادی کشف کرده و آثار زیادی در زمینه قرآن کریم خلق کرده است.

وی نمایشگاه قرآن را یکی از بزرگترین رویداد‌های نمایشگاهی جهان اسلام دانست و گفت: اگر نمایشگاه بزرگترین رویداد نمایشگاهی جهان اسلام نباشد یکی از بزرگترین‌ها است، این نمایشگاه تماشا‌خانه نیست بلکه بزرگترین جشنواره قرآنی در کشور است و آنچه در طول سال در کشور در ارتباط با قرآن رقم می‌خورد قرار است در ابعاد کوچک‌تر در این جا عرضه شود.

وی با اشاره به کارایی‌های نمایشگاه قرآن گفت: جلب توجه خاص از عموم مردم به قرآن کریم در عرصه‌های مختلف فرهنگی، پژوهشی، قرائت و حفظ و عمل به قرآن، جریان‌سازی مؤثر در شناسایی و پرورش استعداد‌ها در خلق آثار فاخر علمی، فرهنگی و هنری است دو کارایی اصلی نمایشگاه قرآن است

فقهی‌زاده ادامه داد: نمایشگاه قرآن نشانه توجهات نظام جمهوری اسلامی به مسئله قرآن کریم است که در اثر تخریب‌های رقیبان که ایران به بی‌توجهی به قرآن متهم می‌کنند.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد به رویکرد‌های نمایشگاه قران اشاره کرد و گفت: تعامل سازنده با مدیران و دانشوران قرآنی و آنچه امروز به عنوان نمایشگاه بیست‌وششم قرار دارد محصول ارتباط با بدنه نخبگان جامعه است که این مهم یکی از رویکرد‌های ما در نمایشگاه است.

وی ادامه داد: امسال 150 برنامه خرد و کلان در نمایشگاه اجرا خواهد شد که دیگر رویکرد ما در نمایشگاه قرآن است و برنامه‌محوری با رویکرد تحولی و نو‌آورانه سومین رویکرد نمایشگاه است و سعی ما این بوده که برای جذب بیشتر مخاطب با تحولات مثبت با کمک مدیران پیشین و نخبگان قرآنی ایجاد کنیم.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد به برخی تفاوت‌های نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: تقویت فعالیت‌های محتوایی و علمی با تشکیل کمیته‌های خاص، تقویت بخش عترت در بخش‌های مختلف، تقویت بخش نظارت ارزیابی درجهت افزایش کارایی و اثر‌بخشی، احیای بخش بین‌الملل برای انعکاس فعالیت‌های قرآنی ایران به مخاطبان بین‌المللی از جمله تفاوت‌های نمایشگاه امسال با ادوار گذشته است.

وی نمایشگاه قرآن را متعلق به کل نظام دانست و گفت: برگزار‌کننده نمایشگاه به ظاهر معاونت قرآن و عترت ارشاد است اما ما به این رویداد به عنوان یک رویداد فرا بخشی نگاه می‌کنیم و نهاد‌های مختلف در آن مشارکت دارند و ما برای تقویت محتوای نمایشگاه نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها هستیم و باید همه دست در دست هم دهیم و این نمایشگاه را تقویت کنیم.

ارسال نظرات