رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

پیش بینی تولید ۴۵۰ هزار تن گندم طی سال جاری در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سال گذشته ۳۷۰ هزار تن گندم در استان لرستان تولید شد و پیش بینی می‌شود امسال ۴۵۰ هزار تن گندم در استان تولید شود.
کد خبر: ۹۰۱۹۳۴۴
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
به گزارش خبرگزرای بسیج از لرستان، عبدالرضا بازدار امروز در جلسه ستاد برداشت غلات و کلزای استان که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۷۰ هزار تن گندم در استان لرستان تولید شد اظهار داشت: پیش بینی می‌شود امسال ۴۵۰ هزار تن گندم در استان تولید شود.

وی به زیر کشت رفتن ۵۰ هزار هکتار گندم آبی و ۱۹۵ هزار هکتار گندم دیم در لرستان اشاره کرد و افزود: بارندگی در ابتدای سال زراعی امسال وضعیت نامطلوبی داشت، اما با بارش‌ها در فصل بهار بخش عمده خشکسالی کشاورزی استان را برطرف کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: بیش از ۴۸ مرکز خرید در استان آماده خرید گندم از کشاورزان است و هم اکنون کار برداشت گندم از شهرستان‌های جنوبی استان آغاز شده است.

چنگیز ابراهیمی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز در این جلسه بیان کرد: هزار و ۷۶۸ هکتار از اراضی استان لرستان زیر سطح کشت کلزا رفته است و پیش بینی می‌شود امسال سه هزار و ۸۰۰ تن کلزا تولید شود.

وی با بیان اینکه اقدامات مناسبی در حفظ و حراست زمین‌های کشاورزی استان انجام گرفته است گفت: تاکنون مبارزه با سن مادر در ۱۱۲ هزار هکتار از اراضی استان انجام شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات