در گفتگو با هادی سیاسی:

تکرار تاریخ پس از ۱۴۰۰ سال

کد خبر: ۹۰۱۹۴۳۷
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۶
روابط عمومی ناحیه روح الله یزد اقدام به گفتگویی با مسئول سیاسی ناحیه روح الله یزد در خصوص مسائل برجام نمود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ مهندس هادی گلزار شهری در گفتگو با خبرگزاری بسیج یزد گفت:حدود ۱۴۰۰ سال پیش، جنگی بین حضرت علی علیه السلام و ابر قدرت آن زمان یعنی معاویه در گرفت. این جنگ صفین نام داشت. پس از تحمل سختی‌های بسیار و شهدای زیاد، سپاه اسلام به پیروزی بسیار نزدیک شده بود. در این هنگام معاویه با حیله‌ای که توسط مشاورش عمرو عاص پیشنهاد شد، به سپاهیانش دستور داد تا قرآن‌ها را بر نیزه کردند و به سپاهیان حضرت علی علیه السلام گفتند که ما هر دو گروه، پیرو قرآنیم و نباید با هم بجنگیم. متاسفانه عده‌ای از سپاهیان حضرت علی علیه السلام فریب این نیرنگ را خوردند و از حضرت علی علیه السلام خواستند که با معاویه به مذاکره بپردازد. حضرت علی علیه السلام نظرشان این بود که من به معاویه اطمینان ندارم و این کار، فریبی بیش نیست. در این میان، عده‌ای از سپاهیان نیز که از بصیرت کمی برخوردار بودند یا از سختی‌های جنگ خسته شده بودند به خوارج پیوستند و با تبلیغات مسموم در بین سپاهیان، فضای سنگینی را در سپاه ایجاد کردند. هرچه حضرت علی علیه السلام نصیحت کردند و هشدار دادند تا شاید این افراد فریب خورده سر عقل بیایند سودی نبخشید. کار به آنجا رسید که عده‌ای به روی حضرت علی علیه السلام شمشیر کشیدند و گفتند یا جنگ را رها می‌کنی و مذاکره را می‌پذیری و یا تو را می‌کشیم. حضرت علی علیه السلام برای اینکه معاویه نتواند از این تفرقه در سپاهیان اسلام سوء استفاده کند مذاکره را پذیرفت. ولی برای مذاکره شرایطی را تعیین کرد تا با این شروط، مذاکره کنندگان به مذاکره با معاویه بروند. ولی متاسفانه مذاکره کنندگان شروط حضرت علی علیه السلام را قبول نکردند و هر طور که خودشان می‌خواستند مذاکره کردند. متاسفانه همین حماقت مذاکره کنندگان باعث شد تا در مذاکرات کلاه سرشان برود و ضرر کنند. وقتی شکستمذاکرات نمایان شد، خوارج به جای اینکه عذر خواهی کنند، حضرت علی علیه السلام را مقصر دانستند و گفتند:، چون حضرت علی علیه السلام مذاکرات با دشمن را قبول کرده است، پس او مقصر است و باید توبه کند.
وی افزود: اکنون بعد از هزار و چهار صد سال، دو باره تاریخ در حال تکرار شدن است. در ماجرای برجام، عده‌ای فریب آمریکا را خوردند و پیشنهاد مذاکره با آمریکا را مطرح کردند. چون می‌دانستند رهبر انقلاب مخالفت می‌کنند، این عده، فضای جامعه را با تبلیغات دروغین و فریبنده، طوری مسموم کردند که متاسفانه تعداد زیادی از مردم جامعه نیز با نظر آن‌ها موافق شدند. هرچه رهبر انقلاب به آن‌ها هشدار داد که من به آمریکایی‌ها اعتماد ندارم کسی گوش نکرد. آن‌ها کار را به جایی رساندند که اگر رهبر انقلاب مخالفت خود با مذاکرات اعلام می‌کردند در جامعه اینطور تلقی می‌شد که این مذاکرات مشکلات مردم را حل می‌کند و برای آن‌ها آسایش می‌آورد، ولی رهبر انقلاب با مخالفت خود قصد دارد نگذارد مردم به آسایش برسند و مشکلات حل شود. رهبر انقلاب برای اینکه دشمن از تفرقه بین جامعه اسلامی سوء استفاده نکند با گذاشتن شرایطی، مذاکرات را پذیرفتند. ولی متاسفانه مذاکره کنندگان شرایط رهبر انقلاب را در مذاکرات اجرا نکردند.
وی تصریح کرد: پنج سال از پایان مذاکرات گذشت و چیزی نصیب کشور نشد و مردم هم به آسایش نرسیدند. حالا که آمریکا پس از رسیدن به اهدافش و پایان یافتن تاریخ مصرف برجام، خیلی راحت از برجام خارج شد، همه فهمیدند که در مذاکرات چه کلاه گشادی سرشان رفته است و چه ضرر‌های جبران ناپذیری به کشور وارد شده است. در این میان، عده‌ای از طرفداران برجام، به جای اینکه به خاطر عدم توجه به صحبت‌های رهبر انقلاب و خسارت‌های سنگینی که برجام به کشور زده، حداقل عذر خواهی کنند، ژست طلبکارانه گرفته و می‌گویند که تمام جزئیات برجام مورد تایید رهبر انقلاب بوده است. حتی الان هم که رهبر انقلاب هشدار داده اند، بهاروپایی‌ها مثل آمریکایی‌ها اعتماد ندارم، دولت حرف‌های رهبر را نشنیده می‌گیرد و با اروپایی‌ها برای ادامه برجام وارد مذاکره شده است. نگارنده اطمینان دارد وقتی اروپایی‌ها هم کلاه گشادی سر دولت گذاشتند، دوباره طرفداران برجام خواهند گفت: تمام جزئیات مذاکره با اروپا در مورد برجام، مورد تایید رهبر انقلاب بوده است. در پایان خواهشمندم به سوال زیر پاسخ دهید.
ارسال نظرات