خبرهای داغ:
با انتشار کتاب «لاک‌پشت رو لاک‌پشت»؛

جان گرین با شخصی‌ترین رمان خود به ویترین کتابفروشی‌ها بازگشت

پس از غیبتی طولانی، جان گرین نویسنده پرفروش با شخصی‌ترین رمان خود «لاک‌پشت رو لاک‌پشت» به ویترین کتابفروشی‌ها بازگشت.
کد خبر: ۹۰۱۹۴۵۸
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،  این  نویسنده، ویدئو بلاگر و آموزگار که رده پرفروش‌ترین نویسنده روزنامه نیویورک تایمز را به دست آورده، پس از یک غیبت طولانی مدت، با شخصی‌ترین رمان خود، بار دیگر به ویترین کتابفروشی‌ها بازگشته است؛ «لاک‌پشت رو لاک‌پشت» که رمانی است درباره اختلال روانی خود نویسنده!

گرین از اختلال وسواس (OCD) رنج می‌برد که نوعی بیماری روانی است و دو زیرمجموعه فکری و عملی دارد؛ در حالت اول، افکار، ایده‌ها و انگیزه‌های ناخواسته‌ای به صورت مکرر به وجود می‌آیند و مرتب به ذهن فرد خطور می‌کنند و در حالت دوم، فرد برای کنترل وسواس فکری مجبور به انجام کارهایی می‌شود. خلاصه اینکه «لاک‌پشت رو لاک‌پشت» را چنین شخصی نوشته است!

در شرح این کتاب از نویسنده «نَحسی ستاره‌های بخت ما» می‌شود این را نوشت: «آزا» ی شانزده‌ساله‌ هیچ‌وقت قصد دنبال کردن راز «راسل پیکت» بیلیونر را نداشت، ولی پای یک جایزه‌ای صد هزار دلاری در میان است و بهترین و نترس‌ترین دوستش، دِیزی، مشتاق تحقیق دراین‌باره است. پس آن دوباهم مسیر آبی کوتاهی را طی می‌کنند که آنها را از پسر راسل پیکت، دِیویس، جدا کرده است. «آزا» سعی خود را می‌کند. سعی می‌کند دختر خوبی، دوست خوبی، دانش‌آموز خوبی و شاید حتا کارآگاه خوبی باشد، این درحالی است که «آزا» درون مارپیچ تنگ شونده افکار خودش زندگی می‌کند و...

این کتاب را امیرمحمد جوادی به فارسی برگردانده و انتشارات مجید آن را در ۲۸۸ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و به بهای ۲۰ هزار تومان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها