مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه قشم:

ماه رمضان ماه تقویت اراده/جوانان به تقویت اراده بپردازند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه قشم، گفت: یکی از اصول اساسی در ماه مبارک رمضان تقویت اراده فرد است.
کد خبر: ۹۰۱۹۵۸۵
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا موسی خالصی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه قشم ضمن عرض تبریک ماه مبارک رمضان ماه حلول قرآن این ماه را ماه تقویت اراده دانست و گفت: در ماه مبارک رمضان یکی از اصول اساسی تقویت اراده فرد است.تقویت اراده در این ماه باید شروعی باشد برای ماه های دیگر سال.

حاج آقاخالصی یکی دیگر از اصولی را که در ماه مبارک رمضان باید خیلی به آن توجه شود صله رحم دانست و افزود:در این ماه مردم باید به دیدار همدیگر بروند و اصل صله رحم این است فرد ازحال فرد و همسایه از حال همسایه ی خود باخبرباشد و بتوانند گره از مشکلات هم باز کنند.

وی همچنین گفت: باتوجه به اینکه رمضان ماه میهمانی خداوند نام گرفته شده، افرادی که از توانایی مالی بهتری برخوردارند باید در حد توان به افراد کم بضاعت توجه داشته باشند، زیرا این مورد توجه قرار گرفتن ها باعث گرایش هرچه بیشتر این افراد به سمت دین و مذهب میشود. 

خالصی در ادامه افزود: از جمله فلسفه های گرفتن روز در ماه مبارک رمضان بعداز تزکیه نفس و خودسازی، توجه به افراد کم بضاعت و فقیر است و هدف از پهن کردن سفره های افطاری در این ماه  باید باهم بودن افراد غنی و فقیر باشدو نباید چیزی جز این باشد..

وی در ادامه با توصیه به جوانان درخصوص توجه زیاد به معنویات در این ماه مبارک بیان داشت: جوانان باید در این ماه بسیار قرآن بخوانند، سحرخیز باشند و در سحرگاهان به دعا و عبادت بپردازند مخصوصا دعاهای خاص این ماه زیرا این معنویت گرایی به تقویت اراده و خودسازی و تزکیه نفس هرچه بیشتر فرد می انجامد.

ارسال نظرات