خبرهای داغ:
مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی:

جشن گلریزان اوج کمک های مردمی برای آزادی زندانیان غیرعمد نیازمند

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه جشن گلریزان همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع)؛ دهم خرداد در تالار معلم تبریز پس از افطار برگزار می شود، این جشن را اوج کمک های مردمی برای آزادی زندانیان غیرعمد نیازمند خواند.
کد خبر: ۹۰۱۹۶۸۸
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رسول تقی پور افزود: 543 نفر زندانی غیر عمد در استان داریم که 70درصد آن ها محکومان مالی و 30درصد آن ها به خاطر دیه، مهریه و نفقه در زندان هستند.

وی با بیان اینکه بدهی زندانیان جرایم غیرعمد در استان 50میلیارد تومان است، ابراز امیدواری کرد در جشن گلریزان امسال 10میلیارد تومان آن توسط مردم و خیران تامین شود.

تقی پور با تاکید به اینکه ملاک اصلی ستاد دیه برای پرداخت بدهی زندانیان غیرعمد نیازمند، نداشتن توانایی مالی زندانیان است، اظهارداشت: اگر مشکل این نوع زندانیان به دادگاه مسجعل شود، ستاد دیه بر اساس آن زمینه آزادی زندانیان را فراهم می کند.

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه 50درصد زندانیان غیرعمد نیازمند مربوط به تبریز و بقیه مربوط به دیگر شهرستان های استان هستند، بیشترین زندانی غیرعمد نیازمند را پس از تبریز مربوط به مراغه و کمترین میزان آن را هشترود عنوان کرد.

تقی پور با اعلام اینکه شماره حساب 100100 بانک تجارت و 880081 بانک سپه به نام ستاد دیه آذربایجان شرقی آماده دریافت کمک های نقدی مردم و خیرین استان است، بیان داشت: سال گذشته علاوه بر جشن گلریزان و دیگر کمک های متفرقه مردمی برای کمک به آزادی زندانیان، سال گذشته 40 خانواده بخشی از هزینه احسان و هزینه مراسم ترحیم بستگان خود را به آزادسازی زندانیان اختصاص دادند.

جشن گلریزان اوج کمک های مردمی برای آزادی زندانیان غیرعمد نیازمند

وی با اشاره به کمک های جمع آورده شده در برنامه ماه عسل نیز گفت: 17میلیارد در این برنامه تلویزیونی جمع آوری شده بود که با توجه به تناسب هر استان نسبت به تعداد زندانیان آن، بخشی نیز به آذربایجان شرقی اختصاص یافت که با آن 20نفر از زندانیان استان آزاد شدند.

تقی پور در پایان سخنان خود با اعلام زمان جشن گلریزان در دهم خرداد در تالار معلم تبریز، از برگزاری جشن گلریزان شهرستان های بناب، مراغه، جلفا، هشترود، چاراویماق، عجب شیر، خداآفرین، مرند، اهر، میانه و بستان آباد خبر داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها