رئیس خانه فعالان مجازی در گفت‌و گو با «بسیج» مطرح کرد

لزوم تمرکز متخصصین بر روی تولید یک نرم افزار به منظور افزایش کیفیت آن نرم افزار داخلی

امین وند گفت: متاسفانه متخصصین تولید نرم افزار در کشور بر روی تولید یک نرم افزار متمرکز نیستند و در حال موازی کاری بوده در صورتی که در کشورهای دیگر تمام امکانات بر روی یک نرم افزار متمرکز می‌شود.
کد خبر: ۹۰۱۹۷۴۹
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
مراد علی امین وند رئیس خانه فعالان مجازی در گفت‌و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج پیرامون گزارش کمیسیون مستقلین مبنی بر کاهش 50 درصدی بازید از تلگرام و نیز کاهش 40 درصدی تولید محتوا و مهاجرت نزدیک به ده میلیون نفر به پیام رسان‌های داخلی عنوان کرد: سیاست نرم افزارهای خارجی جذب کاربران ایرانی است، که اگر پیام رسان‌های داخلی تلاش نکنند تا مشکلات خود را برطرف و خدمات خوبی در بازه زمانی کم در اختیار کاربران قرار دهند نرم افزارهای خارجی دیگر جایگزین تلگرام خواهد شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر کاربران با استفاده از فیلترشکن به استفاده از تلگرام مشغول هستند و این موضوع نشان می‌دهد که پیام رسان‌های داخلی در ارائه خدمات به کاربران ضعیف عمل کرده است.

امین وند اظهار داشت: مشکل تعدد نرم افزاری در کشور است در صورتی که کشورهای دیگر بر روی یک نرم افزار سرمایه گذاری می‌کنند اما در کشور ما به دلیل جو زدگی رسانه‌ای چندین نوع نرم افزار وجود دارد و در نتیجه هر کدام از کاربران از یکی از نرم افزارها استفاده کرده و در نتیجه تعداد کاربران نیز کاهش می‌یابد.

وی افزود: متاسفانه متخصصین تولید نرم افزار در کشور بر روی تولید یک نرم افزار متمرکز نیستند و در حال موازی کاری بوده در صورتی که در کشورهای دیگر تمام امکانات بر روی یک نرم افزار متمرکز می‌شود.

امین وند پیرو حمایت دولت از پیام رسان‌های داخلی به ویژه پیام رسان سروش عنوان کرد: مدیران پیام رسان‌های داخلی بایستی مشکلات خود را بیان کنند تا دولت بتواند در جهت رفع این مشکلات اقدام کند.

وی بیان کرد: مدیر پیام رسان سروش باید انتظارات خود را نسبت به خدماتی که قرار است، ارائه دهد گزارش کند، تا مردم و کارشناسان حوزه فضای مجازی مطالبه گری کنند و در جهت رفع مشکلات بکوشند.
ارسال نظرات