به بهانه فرارسیدن سوم خرداد.

فتح خرمشهر حماسه‌ای جاودان در تاریخ دفاع مقدس

سوم خرداد روزی است به یاد ماندنی و از یاد نرفتنی که رزمندگان اسلام توانستند در عملیات بیت المقدس خرمشهر قهرمان را که در تصرف دشمنان بود آزاد نمایند و یکبار دیگر پرچم ایران اسلامی را بر مناره مسجد جامع این شهر به اهتزاز درآورند.
کد خبر: ۹۰۱۹۸۷۴
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، انقلاب اسلامی ایران از لحاظ به صحنه کشاندن اقشار مختلف مردم یک انقلاب عظیم و تاریخی است و در واقع مردمی بودن انقلاب اسلامی یکی از بارزترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران است.

انقلاب اسلامی در شرایطی در سال ۵۷ به پیروزی رسید که دو بلوک شرق و غرب قدرت جهان را در اختیار داشتند و تمامی کشور‌های جهان زیر سلطه انان قرار می‌گرفتند

با پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان ما با ایجاد غائله‌های قومی و مذهبی و با ایجاد موج ترور‌ها به دنبال براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند و پس از آن با تحمیل هشت سال دفاع مقدس در تلاش بودند تا بتوانند حرکت انقلاب اسلامی را متوقف کنند.

حمله ۴۸ یگان نظامی و هجوم گسترده دشمن شرایط سختی را ایجاد نموده بود، اما مردم با دست‌های خالی و بدون هیچ امکاناتی دشمن را در همان خرمشهر متوقف ساختند و در واقع ما در جنگی پیروز میدان شدیم که تمام جهان علیه ما حضور داشتند.

روز سوم خرداد روز اقتدار ایران اسلامی بود که نشان داد دشمن تا بن دندان مسلح نمی‌تواند در برابر ایمان و اراده ملت ایران اسلامی ایستادگی کند.

در چنین روزی رزمندگان با ایثار و از خودگذشتگی یکبار دیگر خرمشهر قهرمان را از چنگال دشمنی که دارای تمامی استحکامات لجستیکی در شهر تصرف شده خرمشهر بود پس گرفتند و برگ زرین دیگری را در تاریخ پرافتخار میهن اسلامی رقم زدند.

مردم ایران در جریان این عملیات، شش هزار نفر شهید و ۲۴ هزار نفر جانباز را تقدیم نظام اسلامی کردند.

امام خمینی (ره) در ۳ خرداد ۱۳۶۱ به مناسبت آزادی خرمشهر پیامی خطاب به ملت ایران صادر کرد که در اولین بخش این بیانیه آمده است: با تشکر از تلگرافاتی که در فتح خرمشهر به اینجانب شده است، سپاس بی‌حد بر خداوند قادر که کشور اسلامی و رزمندگان متعهد و فداکار آن را مورد عنایت و حمایت خویش قرار داد و نصر بزرگ خود را نصیب ما فرمود::.

با فتح خرمشهر و خلق حماسه سوم خرداد امام خمینی (ره) در پیام خود فرمودند: «فتح خرمشهر فتح خاک نیست؛ بلکه فتح ارزش‌های اسلامی است و خرمشهر را خدا آزاد کرد و این‌روز به‌عنوان حماسه جاوید در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت خواهد شد».

قدرت خداوند بود که ملت ایران توانست در حماسه فتح خرمشهر به پیروزی دست پیدا کند و این مزد، پیروزی مقابل دشمنان و فتح حماسه عظیم خرمشهر بود که در روز سوم خرداد به رزمندگان ایرانی داده و در سند پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ثبت و برای همیشه تاریخ ماندگار شد.

سوم خرداد روزی است که فاتحان و حماسه‌آفرینان آن رویای دشمنان اسلام را نقش بر آب کردند و اندیشه تسلط بر ایران اسلامی برای همیشه باطل شد.

امروز امنیت، عزت و استقلال کشور ما مدیون فداکاری‌ها، رشادت‌ها و اقدامات خالصانه، صادقانه، به‌موقع و به‌جای این سربازان مظلوم و بی‌نشان و مجاهدت‌های خاموش و بی‌سر و صدای آن‌ها است.

انتهای پیام/۷۷۲۷

ارسال نظرات