تنش آبی در هرمزگان جدی‌تر از همیشه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: تامین آب آشامیدنی شهر‌های هرمزگان با کمبود هزار لیتر بر ثانیه رو به روست.
کد خبر: ۹۰۱۹۹۵۲
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ,به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکزخلیج فارس؛ امین قصمی افزود: نیاز آبی استان اکنون ۴ هزار و ۳۰۰ لیتر بر ثانیه است.
وی با اشاره به قطعی آب در برخی از محلات شهر بندرعباس گفت: بندرعباس نیز اکنون با کمبود ۸۰۰ لیتر بر ثانیه آب مواجه است.
وی افزود: اکنون در مناطق شمال و شمال غرب بندرعباس با افت فشار آب مواجه هستیم که این مشکل موجب قطعی آب در برخی از ساعت‌های شبانه روز در این مناطق شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: اگر رفتار مصرفی مشترکان تغییر نکند، تابستان امسال در بخش خانگی با مشکلات جدی در تامین آب شهر‌های استان به ویژه بندرعباس و بندرخمیر مواجه خواهیم بود و ممکن است آب آشامیدنی محلات این شهر‌ها نوبت بندی شود.
امین قصمی افزود: این تنش آبی در شهرستان‌های دیکر استان به ویژه بستک، بشاگرد و سیریک نیز وجود دارد.
وی گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی موجود، تامین آب صنایع غرب بندرعباس از اولویت آبرسانی خارج شده است.
وی با تاکید بر ضرورت کاهش سهم آب شرب برای آبیاری فضای سبز شهری افزود: در حال حاضر ۱۲۰ لیتر بر ثانیه از شبکه آب شرب برای آبیاری فضای سبز بندرعباس استفاده می‌شود که شهرداری باید با توجه به تنش جدی کم آبی، به دنبال منابع جایگزین برای تامین آب فضای سبز شهری باشد.
مدیرعامل شرکت آبل و فاضلاب هرمزگان گفت: تا پایان تیر امسال با بهره داری از مرحله نخست آب شیرین کن ۱۰۰ هزار مترمکعبی بندرعباس با ظرفیت تولید ۲۰ هزار مترمکعب آب در روز بخشی از کمبود آب شرب شهر بندرعباس جبران می‌شود.
امین قصمی افزود: این طرح در سال ۹۸ به بهره برداری کامل می‌رسد.
بیش از ۱۸ سال خشکسالی و کم آبی در هرمزگان موجب خشک شدن ۳۶۵ حلقه چاه آب آشامیدنی، ۱۸ دهنه چشمه و قنات، ۱۰۰ حلقه چاه و کاهش آب ۱۳۵ حلقه چاه بین ۳۰ تا ۷۰ درصد شده است.
از ۷۴ دشت موجود در هرمزگان همه آن‌ها با کمبود منابع ورودی مواجه هستند و ۳۸ دشت نیز به عنوان دشت‌های ممنوعه معرفی شدند.

ارسال نظرات