مقاومت خرمشهر در برابر ارتش تا دندان مسلح بعثی در دفاع مقدس ثمره بی نظیر فتح را رقم زد

این یادگار دفاع مقدس ادامه داد: در هر سه مرحله اشغال، خرمشهر حدود ۲۴ ساعت مقاومت کرد و نیروها و مردم شهر را تخلیه کردند اما در دوران دفاع مقدس، خرمشهرمقابل ارتش تادندان‌مسلح ۳۴ روز مقاومت و ایستادگی کرد و سرانجام دشمن را بیرون راند.
کد خبر: ۹۰۲۰۲۴۱
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سردار احمد کوهستانی در همایش گرامیداشت سوم خرداد در ساری بابیان اینکه عملیات زیادی در دوران دفاع مقدس صورت گرفت اما چرا آزادسازی خرمشهر برای ما مهم است گفت: خرمشهر و تاریخچه آن برای ما مهم و گران‌قدر است و در جنگ بین ایران و عثمانی، منطقه سلیمانیه را طبق پیمان از دست دادیم و خرمشهر را گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه نماینده ایران در این پیمان امیرکبیر بود اظهار داشت: با درایت امیرکبیر، خرمشهر را گرفتیم و سلیمانیه را واگذار کردیم و در این پیمان، نقش و دغل‌بازی‌های انگلیس بسیار واضح است.

سردار کوهستانی تصریح کرد: پس از گرفتن، خرمشهر سه مرحله مورد اشغال قرار گرفت و اولین مرحله آن سال ۱۲۱۲ بود و مرحله دوم از سوی انگلیس تصرف شد و در زمان جنگ جهانی دوم نیز انگلیس به بهانه اعلام بی‌طرفی رضاشاه به خرمشهر لشکرکشی کرد.

این یادگار دفاع مقدس ادامه داد: در هر سه مرحله اشغال، خرمشهر حدود ۲۴ ساعت مقاومت کرد و نیروها و مردم شهر را تخلیه کردند اما در دوران دفاع مقدس، خرمشهرمقابل ارتش تادندان‌مسلح ۳۴ روز مقاومت و ایستادگی کرد.

وی گفت: با مقاومت خرمشهر، جبهه جنوب کشور مقابل دشمن مجهز و آماده شد زیرا اقتصاد آن روز ایران، بندر خرمشهر بود و این منطقه از بزرگ‌ترین شهرهای ایران به شمار می‌رود.

سردار کوهستانی بابیان اینکه آزادسازی خرمشهر، عجیب بود عنوان کرد: مأموریت ما در عملیات آزادسازی خرمشهر، شلمچه بود زیرا تنها راه دسترسی از طریق خشکی، این منطقه بود.

این یادگار دفاع مقدس ادامه داد: در عملیات بیت‌المقدس بیش از ۲۹۴ شهید و بیش از هزار جانباز از سوی مازندران تقدیم شده است و این نشان از حضور و ایثارگری مازندران در این عملیات بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها