چرا بی « تربیت نوین» و « وحدت » شدیم ؟!

نقش مدیریت منفی درفوتبال یزد!

علی محمد قادریان دو هفته نامه اندیشه یزد - حساب و کتاب فوتبال با دیگر رشته های ورزشی از زمین تا آسمان متفاوت است و با احترام به همه ورزشها، به هیچ عنوان نمی توان و نمی شود فوتبال جذاب و پر هوادار را که افراد سیاسی هم از نردبان آن بالا می روند تا به اهداف سیاسی خود برسند مقایسه کرد .
کد خبر: ۹۰۲۰۴۴۷
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج یزد به نقل از اندیشه یزد، در واقع تب فوتبال که سال‌های سال است جهان را فرا گرفته نه تنها فروکش نکرده، بلکه روز به روز بر درجه دما و حرارتش افزوده شده و دم به دم دوستداران و هواداران جدید و تازه‌ای پیدا کرده و باز هم در حال افزایش می‌باشد.
اگر چه بین فوتبال ما، و کشور‌های صاحب فوتبال و به تبع آن یزد در تمامی زمینه‌ها اعم از مدیریت، حمایت‌های مالی، درآمدزایی، سخت افزاری و ... تفاوت‌های اساسی و قابل ملاحظه‌ای وجود دارد که به این زودی و با این تفکرات حاکم نمی‌توان انتظار آرمانی شدن آن را داشت، اما نکته مهم اینجاست که مدیریت منفی و تفکرات غلط و انتخاب مسیر‌ها و راه‌های نادرست باعث شده تا از آنچه هم داریم استفاده بهینه نکرده و ضربه بخوریم؟!
متاسفانه کار ورزش و فوتبال ما به دست منصب دارانی که خود را «عقل کل» می‌دانند تا به امروز ضربات بدی را متحمل شده است و چنانچه فکری عاجل و اساسی برای آن اندیشیده نشود روز‌های بدتری را هم تجربه خواهد کرد؟!
آنچه پیش از هر چیز دیگر ورزش و فوتبال یزد را رنج می‌دهد، کمبود و فقدان پول به اضافه مدیریت کار آمد است و اگر این گونه نبود مدیرانی که راه را بر چاه تشخیص نمی‌دادند بر مصدر امور قرار نمی‌گرفتند؟!
مدیرانی که به جای حفظ منافع ورزش، فقط فکر خود، صندلی ریاست و منافع حزبی بودند؟! شکی نیست اگر فردی، مدیری و مسئولی بتواند و حاضر باشد در مسیر اصلاح و پیشرفت ورزش قدم بردارد و از آن حمایت لازم را بنماید، امورات آن هر روز بهتر و روان‌تر خواهد شد و در غیر این صورت نتیجه و خروجی معکوس خواهد داشت که تا کنون این در فوتبال یزد چنین بوده است؟!
در فوتبال امروز چه در دنیا و چه در ایران، این باشگاه‌ها هستند که نقش اصلی را بازی می‌کنند و باشگاه‌های ایرانی برای اینکه قادر به ادامه حیات باشند، مستلزم کمک‌ها و حمایت‌های مالی دولتی و بخش خصوصی می‌باشند و متاسفانه در یزد این حمایت محلی از اعراب ندارد؟!
به گفته اکثر به اتفاق کارشناسان و خبرگان ورزشی پول و مدیریت کاربلد و کارا دو رکن اساسی و عوامل اصلی موفقیت هستند که چنانچه این دو در جایگاه خود قرار داشته باشند، برنامه‌ها به خوبی اجرایی خواهد شد و با کمال تاسف باید اعلام کرد ورزش و فوتبال یزد از آن بی بهره می‌باشند؟!
اگر به غیر از این بود فوتبال یزد امروز بی «تربیت نوین» و «وحدت» نبود؟! آیا سقوط این دو سهمیه فوتبال استان یزد از لیگ دسته اول ایران (جام آزادگان) و در ادامه نابودی و محو شدن آنان با قدمت بالای ۱۰ سال به غیر از ضعف مدیریت حاکم بر آن در تمامی سطوح و نبود حمایت مالی لازم نبوده است؟!
مدیرانی که به هشدار‌های اهل فن بی توجهی کردند و باعث و بانی آن شدند تا فوتبال یزد دیگر در کشور جایی نداشته باشد؟! و دو تیمی که از لحاظ امتیازی ارزش بالای مادی و از جنبه نظر اجتماعی هواداران پر تعدادی داشتند و فوتبال دلخوشی آنان بود، با بی درایتی به برهوت نابودی هدایت شدند؟!
البته این نابودی به یکباره اتفاق نیفتاد، بلکه طی چندین سال گذشته و از زمانی که اختیار و کار تیمداری فوتبال یزد بدست افرادی غیر فوتبالی، چون دکتر یزدی اصفهانی، مرحوم محبوب، نافعی و این اواخر موسوی بیوکی سپرده شد رقم خورد تا فعلا سر فوتبال یزد در رقابت‌های کشوری بی کلاه باشد؟!
با همه این‌ها امید است فوتبال یزد با نگاه مثبت زمانی قمی استاندار و دیگر مسئولین استان یزد که باید حمایت‌های مالی برای فوتبال پایه و هم چنین خرید امتیاز تیمی حداقل در لیگ دسته دوم کشوررا در اولویت قرار دهند، بار دیگر رونق بگیرد و موجب انگیزش برای فوتبال پایه و باعث رضایت جامعه بزرگ فوتبال استان یزد شود.
علی محمد قادریان
ارسال نظرات