پیروزی درنبرد اقتصادی در گرو اتکا به ظرفیت داخلی است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد گفت: بایستی جهت پیروزی درنبرد اقتصادی نیز به درون کشور و ظرفیت داخلی اتکا نمائیم.
کد خبر: ۹۰۲۰۵۸۱
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲

سرهنگ مجید سوری ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج از لرستان در رابطه با سوم خردادماه سالروز حماسه خرمشهر ضمن تبریک به مناسبت این روز عزیز و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت‌المقدس اظهار داشت: ازجمله دلایلی که جنگ بر کشورمان تحمیل شد به‌این‌علت بود که با پیروزی انقلاب اسلامی منافع استکبار خصوصاً آمریکای جنایت‌کار به خطر افتاد و به برکت انقلاب اسلامی دیگر نمی‌توانست نفوذی در این منطقه داشته باشد.

وی افزود: دولت آمریکا بعدازاین واقعه شخص دیوانه‌ای همچون صدام را تا بن دندان مسلح می‌نماید و با همه توان برخی کشورهای منطقه ودیگرکشورهای جهان را برای مقابله با انقلاب نوپای ایران اسلامی آماده می‌نماید تا به‌زعم خویش بتواند از صدور این انقلاب جلوگیری کرده و این انقلاب را از بین ببرد.

سرهنگ سوری خاطرنشان کرد: با تمام نقشه‌ها و دسیسه‌هایی که آمریکا به کار گرفت و با تحریک صدام سرانجام به ایران اسلامی حمله نمودند اما با ندای حضرت امام خمینی (ره) همه مردم، بسیج، سپاه، ارتش ونیروی انتظامی آماده دفاع از خرمشهر

گردیدند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد تصریح کرد: در پیروزی خرمشهر علاوه بر تاثیررهنمودهای حضرت امام راحل، وحدتی که در بین ملت وجود داشت و آرمانی که بر مردم، ارگان‌ها و نهادها حاکم بود باعث شد تا پشتیبانی الهی و کمک غیبی نیز از ناحیه خداوند به این ملت سرازیر گردد همچنان که امام راحل پس از فتح خرمشهر فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

سرهنگ سوری در رابطه بانام گذاری این روز با عنوان روز مقاومت به مؤلفه‌هایی اشاره نمودند و افزودند: باوجوداینکه بیش از چهل کشور به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در جنگ با جمهوری اسلامی ایران مشارکت داشتند همچنین پیوند دو ابرقدرت غرب و شرق و پشتیبانی آن‌ها از دولت صدام و تحریم ایران اسلامی در آن زمان، اما اتکا به خداوند، پایمردی و مقاومت ملت بزرگ ایران نیز ازجمله عواملی بود که توانست در این نبرد نامتقارن به پیروزی برسد.

سرهنگ سوری گفت: امروز وظیفه ما است که مفاهیم ارزشمند حاکم بر دوران دفاع مقدس ازجمله مقاومت، همدلی مردم و مسئولین ویکصدایی ملت را به نسل‌های نوجوان و جوان انتقال دهیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد عنوان کر د: در دوران هشت سال دفاع مقدس باوجوداینکه دولت ایران اسلامی تحریم شده بود اما تهدیدها وتحریمهارا به فرصت تبدیل نمودیم و به داخل کشور اتکا کردیم به‌گونه‌ای که امروز درزمینهٔ نظامی و تسلیحاتی کشور ما مدرن‌ترین تسلیحات دنیا را در اختیار دارد و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران به‌گونه‌ای است که دیگر دشمن فکر حمله نظامی به کشورمان را نخواهد داشت.

سرهنگ سوری در پایان گفت: صحنه نبرد امروز دشمن با گذشته تغییر کرده و دشمن امروز از صحنه نظامی به صحنه‌های فرهنگی و اقتصادی روی آورده است و همچنان که در دوران دفاع مقدس و بعدازآن به مفاهیم ارزشی و ظرفیت داخلی بهره بردیم و نتیجه گرفتیم امروز نیز طبق فرمایش مقام معظم رهبری که می‌فرمایند اگر ما امروز در مقابل نبرد اقتصادی دشمن او را ناکام بگذاریم با یک دشمن خلع سلاح شده مواجه خواهیم بود. بایستی جهت پیروزی درنبرد اقتصادی نیز به درون کشور و ظرفیت داخلی اتکا نمائیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات