رویترز اعلام کرد

کاهش تا 5 درصدی قیمت نفت پس از مذاکرات روسیه و عربستان برای افزایش تولید

هر چند قیمت نفت هفته گذشته به بالاترین رقم از اواخر سال 2014 رسیده بود اما در نهایت با مذاکرات عربستان و روسیه برای افزایش تولید، کاهش یافت.
کد خبر: ۹۰۲۱۲۱۳
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، قیمت نفت در روز جمعه بیش از 2 دلار از ارزش خود را از دست داد زیرا عربستان و روسیه در مورد کم کردن کاهش تولید مذاکره کردند.

هر بشکه نفت برنت با 2.35 دلار کاهش 76.44 دلار در هر بشکه فروخته شد. نفت برنت طی هفته گذشته حدود 2.7 درصد از ارزش خود را از دست داد که بیشترین کاهش هفتگی از اوایل ماه آوریل به شمار می‌رود. نفت برنت در هفته گذشته به 80.50 دلار در هر بشکه، بالاترین رقم اواخر سال 2014 رسید.

نفت خام آمریکا نیز با 3.21 دلار کاهش 67.50 دلار در هر بشکه فروخته شد. این نوع نفت طی هفته گذشته، 4.9 درصد از ارزش خود را از دست داد که بیشترین افزایش از اوایل ماه فوریه به شمار می‌رود. این کاهش پس از 6 هفته افزایش رخ داد.

تفاوت قیمتی این دو نوع شاخص نفتی به 8.60 دلار در هر بشکه رسید که بیشترین میزان از 17 می به شمار می‌رود و چندان با سطح قیمتی دیده شده در 3 سال گذشته فاصله ندارد.

وزرای انرژی عربستان و روسیه در سنت پترزبورگ  در آستانه نشست اوپک در ماه آینده در وین، با یکدیگر دیدار و شرایط توافق کاهش تولید را که 17 ماه است اجرا می‌شود، بررسی کردند.

به گفته منابع آگاه، وزرای دو کشور به همراه همتای اماراتی‌شان در مورد افزایش تولید حدود یک میلیون بشکه ای در روز گفتگو کردند.

وزیر انرژی روسیه گفت وزرای نفت اوپک و غیراوپکی که در توافق کاهش تولید مشارکت کردند احتمالا در نشست ماه آینده در وین در مورد کم کردن تدریجی کاهش تولید تصمیم خواهند گرفت.

ذخایر جهانی نفت طی سال گذشته به علت کاهش تولید اوپک و افت چشمگیر تولید نفت ونزوئلا کاهش یافته است.

همچنین خروج آمریکا از برجام نیز از عوامل تقویت قیمت‌ها بوده است.

بیکر هیوز، بزرگ‌ترین شرکت خدمات نفتی آمریکا اعلام کرد تعداد دکل‌های فعال نفتی این کشور در هفته منتهی به 25 می 15 دکل افزایش یافته و به 859 دکل رسیده است که بالاترین میزان از مارس 2015 به شمار می‌رود.

ارسال نظرات