فلسفه اصلی پرداخت زکات تأمین معیشت مستمندان است

نماینده ولی فقیه در کردستان بابیان اینکه پرداخت زکات باعث کاهش فاصله طبقاتی در جامعه می شود، گفت:فلسفه اصلی پرداخت زکات تأمین معیشت مستمندان است.
کد خبر: ۹۰۲۱۴۳۷
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده، ولی فقیه در کردستان در نخستین جلسه دبیرخانه شورای زکات استان گفت: پرداخت زکات توسط مسلمانان فاصله طبقاتی را کاهش می‌دهد.

آیت الله شاهرودی اظهار داشت: پرداخت زکات، علاوه برجنبه‌های معنوی آن دارای کارکرد‌های اجتماعی و اقتصادی نیز در جامعه است.

وی با بیان اینکه زکات پشتوانه‌ای عظیم اقتصادی برای فقرا و نیازمندان در جامعه اسلامی است، افزود: زکات میان اغنیا و فقرا محبت، برکت، رحمت ایجاد می‌کند، بنابراین باید در پرداخت این فریضه الهی هیچ کوتاهی از خود نشان ندهیم.

آیت الله شاهرودی  افزود: زکات همانند عبادت‌های دیگر اجر و پاداش زیادی دارد و همواره در آیات قرآن بر پرداخت این فریضه الهی تاکید شده است.

نماینده، ولی فقیه در کردستان اظهار داشت: پرداخت زکات علاوه بر اینکه باعث افزایش مال می‌شود روز به روز باعث کاهش فقر در جامعه نیز خواهد شد.

آیت الله شاهرودی در پایان خاطرنشان کرد: باید تاثیرات منفی پرداخت نکردن زکات به مردم آگاه‌سازی شود و همچنین به ویژه در این ماه مبارک رمضان نهایت تلاش در ترویج این فریضه الهی در جامعه شود.
ارسال نظرات