امام‌جمعه میبد:

دولت‌ها بدانند مسائل مربوط به اقتدار کشور ما به هیچ وجه قابل مذاکره نیست

آیت الله اعرافی با اشاره به برخی زمزمه‌ها درخصوص مذاکرات موشکی تأکید کرد: دولت‌ها بدانند مسایل مربوط به اقتدار کشور ما به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.
کد خبر: ۹۰۲۱۵۶۳
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از میبد، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میبد ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی در ماه رمضان و تبریک میلاد حضرت امام‌حسن مجتبی (ع) گفت: صلحی که حضرت امام حسن (ع) پذیرفتن یک صلح تحمیلی و نتیجه سستی و کاهلی دوستان آن حضرت بود.
وی همچنین ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه (س) خاطرنشان کرد: آن بانوی بزرگ اسوه صبر و شجاعت و پیش آهنگ مبارزه و همگام رسول الله در سخت‌ترین شرایط بود.
رییس حوزه‌های علمیه کشور در ادامه با اشاره به بعضی موضوعات سیاسی و تحرکات برخی جریان‌های کشور، بیان داشت کسانی درصددند ذائقه نسل جوان را تعییر دهند و بینش آن‌ها را نسبت به امریکا از منفی به مثبت شکل دهند که این امر یک خیانت است.
ایت الله اعرافی، به موضوع نقض برجام و بداخلاقی و پیمان شکنی امریکایی‌ها اشاره کرد و گفت: هر تلاشی برای اینکه چهره منحوس دشمنان این ملت بزرگ را تطهیر کند کار غلط و اقدامی نارواست.
خطیب جمعه میبد با اشاره به روح ستمگری و تجاوز پیشگی امریکای ستمکار تصریح کرد: دولت‌های متوالی امریکا در طول سال‌های بعد از جنگ جهانی دوم هیچگاه از تجاوز و ستم به ملت‌های مظلوم دریغ نکرده‌اند.
وی، بی‌اعتباری امریکا در پیمان‌ها و دروغ و ستمکاری این کشور را یادآور شد و اظهار داشت: ایالات متحده بار‌ها و بار‌ها قوانین بین‌المللی را در ارتباط با ایران و دیگر کشور‌ها نقض کرده است و هرگاه منافع خودشان اقتضا کند عهد و پیمان را زیر پا می‌گذارند.
امام جمعه میبد، در این رابطه افزود: همه دولت‌های امریکا علی‌رغم ویترین‌های متفاوتی که از خود نشان می‌دهند، از یک خصیصه و روح ستمگری برخوردارند.
ایت الله اعرافی خاطرنشان کرد: هدف آمریکا در رابطه با ایران و کشور‌های اسلامی، نفی اسلام و عقب‌ماندگی کشور‌های مسلمان است و در اعمال این هدف شگرد‌های متفاوت را به کار گرفته است تا ملت‌های مظلوم و مسلمان را به زنجیر بکشد
رییس مرکز جامعه‌المصطفی العالمیه بیان داشت: اگر ملت‌ها در برابر امریکا شجاع و قاطع و محکم باشند، دشمن را به عقب‌نشینی وا می‌دارند و اگر سسستی کردند، دشمنان مستکبر قدم به قدم به جلو می‌آیند و راه این مقابله مقاومت است
ایت الله اعرافی، اروپا را شریک راهبردی آمریکا دانست و تصریح کرد: کشور‌های اروپایی از توانایی‌های بالایی در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی برخوردار نیستند و تجربه هم در رابطه با برخی از آن‌ها این را نشان داده است.
وی، توجه به مشکلات اقتصادی کشور و بهره‌گیری از سیاست اقتصاد مقاومتی متکی بر مردم را ضروری برشمرد و افزود: اقتصاد مردمی و مردم نهاد، دانش بنیان و تکیه بر توان و تولید داخلی گامی بلند و از عناصر اقتصاد مقاومتی و برون رفت از مشکلات است.
امام جمعه میبد، وظیفه مردم و سرمایه‌گزاران را در این زمینه خطیر برشمرد و گفت: همه ما باید در این رابطه تلاش کنیم و البته مسولان نیز هم وظیفه سنگین‌تری دارند.
ایت الله اعرافی انسجام و وحدت درونی در کشور را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: همه جریان‌ها و مردم باید از بدگویی به یکدیگر پرهیز کنند.
وی همچنین با اشاره به برخی زمزمه‌ها درخصوص مذاکرات موشکی تأکید کرد: دولت‌ها بدانند مسایل مربوط به اقتدار کشور ما به هیچ وجه قابل مذاکره نیست..
ایت الله اعرافی، دولتمردان را به حضور پرقدرت در عرصه دیپلماسی توصیه کرد و افزود: باید در عرصه‌های سیاسی با قدرت وارد شویم و از خود نقطه ضعف نشان ندهیم و از موضع مطالبه‌گری نقض برخی قوانین بین‌المللی توسط کشور‌های مستکبر را مورد سوال قرار دهیم
امام جمعه میبد تصریح کرد: ما امروز اصلا در مقام دفاع نیستیم و باید ملت رشید ایران بر کرسی مطالبه‌گری بنشیند، هرچند متاسفانه سازمان ملل توانایی لازم را در انجام وظایف خود ندارد.
ایت الله اعرافی تأکید کرد: دشمن بداند ملت رشید و مقاوم ایران همه سختی‌ها تحمل خواهد کرد و هرگز در برابر آن‌ها تسلیم نخواهد شد.
وی در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه هفته اکرام به محرومان و یتیمان را گرامیداشت و ماه رمضان را ماه رسیدگی به یتیمان و محرومان برشمرد و اقدامات کمیته امداد و بهزیستی را اقداماتی هماهنگ با روح رمضان دانست.
خطیب جمعه میبد در ادامه حمایت از خانواده‌های زندانیان را مورد توجه قرار داد و گفت: باید برای آزادی زندانیانی که تقصیری جز ورشکستگی ندارند کمک کنیم و همچنین خانواده‌های دیگر زندانیان نیز مورد رسیدگی قرار گیرند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور دخانیات را یک آسیب ناروای اجتماعی دانست و بیان داشت: پدیده دخانیات به ویژه وقتی به سمت اعتیاد و دیگر مواد مخدر برود ویروسی خطرناک برای جامعه است.
امام جمعه میبد در پایان اشاره‌ای به مردم مناطق زلزله زده کشور کرد و ضمن تقدیر از خدمات جبهه فرهنگی میبد در این زمینه، از مردم خواست از کمک به هموطنان شهر‌های زلزله زده و بازسازی شهر‌ها و روستا‌های آسیب‌دیده دریغ نکنند.
ارسال نظرات