حضور روحانی ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه های استان

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه اداره کل دامپزشکی استان گفت: به منظور اطمینان مردم از حلال بودن گوشت مصرفی، روحانی ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه های دام و طیور استان مستقر هستند و بر ذبح نظارت می کنند.
کد خبر: ۹۰۲۱۶۱۵
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
حجت الاسلام خادمی افزود: بر اساس قانون نظارت شرعی بر صید و ذبح مصوب مجلس شورای اسلامی، تمامی کشتارگاه‌های دام و طیور استان موظف شده اند یک نفر روحانی بر ذبح شرعی نظارت کند که این مهم در استان محقق شد.
وی ازارائه آموزش به ذبح کنندگان فعال در کشتارگاه‌های دام و طیور استان خبر داد و اضافه کرد: هرساله آموزش‌های لازم ارائه و برای آنان کارت شناسایی صادر می‌شود.
حجت الاسلام خادمی افزود: حضور ناظران ذبح شرعی و بهداشتی برای همه کشتارگاه‌ها الزامی و بدون حضور آن‌ها فعالیت کشتارگاه ممنوع است.
وی گفت: بازدید از نحوه نظارت بر ذبح شرعی در کشتارگاه‌های استان به صورت ماهیانه و فصلی، ساماندهی ذابحان آموزش دیده و صدورت کارت شناسایی ویژه ذبح شرعی، برگزاری دوره‌های آموزشی و عقیدتی برای کارکنان ازجمله فعالیت‌های این دفتر است.
وی با بیان اینکه مردم استان ازحلال و بهداشتی بودن گوشت و مرغ استحصالی از کشتارگاه‌های دام و طیور استان که با نظارت ناظران ذبح شرعی و بهداشتی روانه بازار شده اطمینان خاطر داشته باشند اضافه کرد: مردم مواد پروتئینی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و با نظارت دامپزشکی استان تهیه کنند.
ارسال نظرات