امام جمعه اردل:

شناخت انقلاب و ارزش های اسلامی از وظایف مؤمنین است

حجت الاسلام بهرامی گفت: انسان نباید برای درست شدن وضعیت اقتصادی اش به هر راهی متوسل شود.
کد خبر: ۹۰۲۱۸۳۵
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال وبختیاری؛ جلسه اخلاق کارکنان ناحیه مقاومت   شهرستان اردل با سخنرانی امام جمعه این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به راه های نفوذ شیطان،  بیان داشت: شیطان از همان راهی که حضرت آدم (علیه السلام ) را شکست داد، بر روی بشر نفوذ می کند و اولین مرحله برای نفوذ شیطان گام به گام (تزیین سازی ) یعنی زیبا سازی می  باشد .

وی افزود: گام دوم برای نفوذ شیطان، تماس است. طبق آیه قرآن یعنی " مسّهم طائفٌ مِن الشَّیطان" یعنی شیطان های دوره گرد با او تماس می گیرند.

امام جمعه اردل اظهار کرد: شیطان در گام سوم ورود پیدا می کند. طبق آیه شریفه قرآن کریم، " یوَسوسُ فی صدور النّاس" یعنی داخل روح می شود.

وی ادامه داد: سوء ظن زمینه تجسس و غیبت است، اول سوء ظن پیدا می کنیم، بعد تجسس و در نهایت غیبت می کنیم؛ و لذا قرآن دستور می دهد" انَّ بعضَ الظَّنَّ إثم" یعنی، اگر سوء ظن بردی، تجسس هم کردی، عیب را فهمیدی، زبانت را کنترل کن .

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی گفت: خداوند در قرآن اول می فرماید:  ذهنت را پاک کن ، اگر ذهنت آلوده شد، می گوید: چشمت را از تجسس پاک کن، اگر چشمت آلوده شد فکرت هم آلوده شد با چشمت هم تجسس کردی یک چیزی را فهمیدی، زبانت را حفظ کن.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی، افزود: انسان نباید برای درست شدن وضعیت اقتصادی اش به هر راهی متوسل شود.

امام جمعه اردل بیان کرد: آمریکا شیطان بزرگ است و جوری القا می کند که هیچ کاری بدون حضور شیطان بزرگ انجام پذیر نیست و همه کارها با وجود شیطان درست می شود، دست دراز کردن به سمت آمریکا آغاز سقوط است؛ زیرا به جای تکیه بر خداوند به سمت شیطان دست دراز می کنیم .

 بهرامی در پایان، افزود: شناخت انقلاب و ارزش های اسلامی از وظایف مؤمنین است. کسانی می توانند در این مسیر بمانند که شناخت عمیقی از انقلاب داشته باشند. راه شناخت آدمی این است که ببینیم در بزنگاه و موقعیت های حساس دینی به تکلیف خویش  عمل می کند یا خیر.

ارسال نظرات