فرهنگ یار سپاه شهرکرد:

سیره ائمه(ع) برترین الگوی تربیتی معنوی است

حجت الاسلام مسلم رئیسی گفت: یکی از محورهای تربیتی، الگو گرفتن از اولیای دین و بیان سیره آن بزرگواران است.
کد خبر: ۹۰۲۲۸۵۹
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام مسلم رئیسی در محفل انس با قرآن که در حسینیه حضرت امام خمینی(ره) این ناحیه برگزار شد با اشاره به سیره اخلاقی و سیاسی دومین امام شیعیان اظهار داشت: امام حسن مجتبی (علیه السلام) به حکم اینکه امام است، کاملترین انسان در زمان امامت خود بود. مجموعه اخلاق، کردار و رفتار امام نیز حجت بود .

وی، ادامه داد: حضرت امام حسن(علیه السلام) پیش از آنکه به امامت برسند نیز اخلاق بسیار کریمانه ‌ای داشتند و منشا آن اخلاق حسنه، خانواده ایشان بود چراکه امام مجتبی (علیه السلام)فرزند ارشد امیر ولایت حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه سلام الله علیها است.

فرهنگ یار سپاه شهرکرد تصریح کرد: تمام اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام دارای اخلاق حسنه هستند اما هر کدام در یک صفت اخلاقی ممتاز شناخته‌ شده‌اند؛ آنچه بیش از دیگر ویژگی های امام حسن مجتبی (علیه السلام) در زمان حیات و پس از شهادت از برجستگی برخوردار است، صبوری و حلم آن حضرت بود.

گفتنی است همزمان با فرارسیدن میلاد با سعادت امام حسن(علیه السلام)، دومین جلسه محفل انس با قرآن کریم در حسینیه حضرت امام خمینی (ره) ناحیه مقاومت بسیج شهرکرد برگزار شد.

ارسال نظرات