حجت الاسلام پوربابایی:

هدف از برگزاری اردوهای جهادی، خودسازی وخدمت رسانی به محرومان است

مسئول دفتر نامیندگی ولی فقیه در ناحیه مرکزی: حضور جوانان در میان مردم مناطق محروم ولمس کردن محرومیت ها در اردوهای جهادی از نزدیک نگاهشان به دنیا ونعمت های موجود در آن را عوض می کند؛ از انحصار طلبی بیرون آمده ووجدانشان کمی بیدار می شود.
کد خبر: ۹۰۲۲۹۴۱
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مرکزی یزد،در نشست مصون سازی فرهنگی با موضوع (محرومیت زدایی اردوهای جهادی، آثار فرهنگی ومعنوی) در جمع پایوران وسربازان ناحیه گفت: حضور جوانان در میان مردم مناطق محروم ولمس کردن محرومیت ها در اردوهای جهادی از نزدیک نگاهشان به دنیا ونعمت های موجود در آن را عوض می کند؛ از انحصار طلبی بیرون آمده ووجدانشان کمی بیدار می شود.
وی افزود: تعالیم زیادی در اسلام مبنی بر مجالست با محرومان وجود دارد که طی این سفرها اتفاق می افتد؛ با این نگاه سعی بر این است که استفاده شرکت کنندگان از مسافرت بیشتر وتلنگری که به افراد زده می شود ماندگارتر باشد.
حجت الاسلام پوربابایی به برخی از ویژگی های منحصر به فرد اردوهای جهادی وخواص محرومیت زدایی پرداخت و تاکید کرد: سوق دادن مردم به سازندگی، تلاش وبرانگیختن روحیه امدادی بسیار مهم است وسعی می گردد در این مدت کم اردوها،مردم منطقه به این باور برسند که بدون کمک دیگران خیلی از مسائل قابل انجام می باشد؛ از طرف دیگر تاثیر گذاری در فرهنگ مردم از مسئولان ومردم عادی در توجه بیشتر به محرومان وتوسعه فرهنگ ایثار و... جزء برنامه های این اردوهاست.
وی با اشاره به این که وجود محرومیت زدایی سبب تقویت واعتلای نظام جمهوری اسلامی است اظهار داشت: حرکت های جهادی صرفا یک کار عمرانی ویا فرهنگی نیست؛ بلکه در سه حوزه (مردم واهالی مناطق محروم)،(شرکت کنندکان در این حرکت ها)،(مسئولان ومدیران منطقه ای)قابل بررسی است وآثار وبرکات زیادی دارد که ما قادر به بیان آنها نیستیم.

ارسال نظرات