نماینده ولی‌فقیه در لرستان

عدالت‌محوری امام علی(ع) باید الگوی مسوولان قرار گیرد‌

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: امروز عدالت‌محوری امام علی(ع) باید الگوی مسوولان قرار گیرد‌، بایستی با ظلم و فساد و تبعیض مبارزه شود
کد خبر: ۹۰۲۳۱۱۶
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی امروز در خطبه‌های نمازجمعه خرم آباد با بیان اینکه یکی از معیارهای معاشرت مسئله تقوا بوده، اظهار کرد: امام صادق(ع) در حدیثی می‌فرمایند که ای مردم از معاشرت با سه گروه خیانت‌کار، ظالم و سخن‌چین بر حذر باشید.

 

وی خاطرنشان کرد: شب و روزهای پیش‌رو بسیار باعظمت هستند، ایام ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی(ع) و شهادت این امام همام را به همه شیعیان و ارادتمندان حضرت تسلیت عرض می‌نماییم.

 

امام‌جمعه خرم‌آباد حضرت علی(ع) را مظهر همه فضیلت‌ها و خوبی‌ها عنوان و تصریح کرد: در میان همه فضیلت‌ها هیچ چیزی بالاتر از عبادت و احسان نیست، پیامبر اکرم(ص) نیز فرمودند که خداوند متعال در قرآن کریم مجموع تقوا را  در دو کلمه عدالت و احسان جمع نموده است.

 

آیت‌الله میرعمادی بیان داشت: امروز عدالت‌محوری امام علی(ع) باید الگوی مسوولان قرار گیرد‌، بایستی با ظلم و فساد و تبعیض مبارزه شود و اگر کارگزاران نظام و مسوولان در نظام اسلامی خواهان خدمت هستند بایستی رفتار علی(ع) را الگو قرار دهند.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان به مهرورزی و یتیم‌نوازی حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: به فکر محرومان و مستضعفان باشیم و اگر بتوانیم عدالت و احسان را در جامعه پیاده کنیم از شیعیان واقعی حضرت علی(ع) خواهیم بود.

 

وی یادآور شد: در دهه دوم ماه مبارک رمضان سه مسئله قابل ذکر است، مسئله نزول قرآن، مسئله شهادت امام علی(ع) و مسئله شب قدر که بایستی مورد اهمیت واقع شوند.

 

امام‌جمعه خرم‌آباد شب قدر را شب بیداری از غفلت‌ها دانست و افزود: شب قدر شب بیداری از غفلت از خدا، قیامت، دشمن درونی و شیطان بیرونی است، همچنین شب قدر شب ولایت است و لذا در این شب با ولایت پیمان ببندیم.

 

آیت‌الله میرعمادی ادامه داد: از معنویت شب‌های قدر غافل نشوید، بدانید که شیطان درونی و بیرونی در کمین انسان هستند و می‌خواهند راه ظلالت و تفرقه را حاکم کنند و البته بایستی گفت شیطان بزرگ یعنی آمریکا نیز به دنبال همین سیاست است.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان به مناسبت روز 14 خرداد و سالروز ارتحال ملکوتی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران اشاره و خاطرنشان کرد: امام راحل پیام‌آور عزت مسلمین و عزت ملت بزرگ ایران اسلامی بود و امروز همه ما به عظمت امام خمینی(ره) واقف هستیم.

 

امام‌جمعه خرم‌آباد تبلور عزت‌مندی امام را در دو مورد تاسیس جمهوری اسلامی ایران و همچنین استکبارستیزی عنوان کرد و افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران میراث بزرگ امام راحل و ثمره خون هزاران شهید است که بایستی قدردان این نعمت الهی بود.

 

وی اظهار داشت: تبلور دیگر عزت‌مندی امام در مسئله استکبارستیزی است، استکبار ذلت مردم ایران را می‌خواهد و امام با روحیه استکبارستیزی عزت‌مندی را برای ملت ایران به ارمغان آورد.

 

آیت‌الله میرعمادی با بیان اینکه امام راحل به ما آموخت که هرگونه تلاش برای سازش با استکبار موجب از بین رفتن عزت ملی خواهد شد، گفت: آمریکا هرگز از شیطنت‌های خود دست برنمی‌دارد و امام خمینی(ره) به ما آموخت که مبارزه با استکبار جهانی دائمی و همیشگی است.

 

امام‌جمعه خرم‌آباد تقابل ایران با آمریکا را تقابل حق علیه باطل خواند و یادآور شد: مبارزه حق و باطل همیشگی است و به فضل الهی در میدان مبارزه با استکبار جهانی ملت بزرگ ایران قطعاً پیروز خواهد شد.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان قیام 15 خرداد را نقطه عطفی در تاریخ ملت ایران عنوان کرد و گفت: اگر امام راحل برای همیشه 15 خرداد را عزای عمومی اعلام کردند به این جهت بوده که روحیه استکبارستیزی برای ما حفظ شود.

 

آیت‌الله میرعمادی تصریح کرد: آنچه را که آموزه امام راحل و رهنمود حکیمانه مقام معظم رهبری بوده این است که مبارزه با استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی تا نابودی کامل این‌دو ادامه خواهد داشت.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با ابراز اینکه با ارتحال امام خمینی(ره) خداوند نعمت مقام معظم رهبری را به ما عنایت کرد، یادآور شد: امروز شاهدیم که با گذشت سه دهه از ارتحال امام خمینی(ره)، منش، سیاست، سیره‌، قاطعیت، ولایت و مدیریت امام راحل در وجود رهبر انقلاب تجلی پیدا کرده و گویی که امام راحل و مقام معظم رهبری یک حقیقت برای پیروزی انقلاب و سپس تداوم آن بوده و هستند.

 

وی بیان داشت: امروز مدیریت حکیمانه مقام معظم رهبری، واکنش‌های واقع‌گرایانه رهبر انقلاب نسبت به تحولات منطقه و جهان، تشخیص به‌موقع رویدادها و هدایت هوشمندانه و همین‌طور رهبری خردمندانه در جهت پیشرفت و امیدبخشی به جامعه زبان‌زد عام و خاص است.

 

آیت‌الله میرعمادی به دیدار رمضانی مقام معظم رهبری با دانشجویان اشاره و تصریح کرد: امروز مقام معظم رهبری در دل جوانان محبوب هستند و این محبوبیت در دیدار با دانشجویان بسیار مشهود بود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات