خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

بخشندگی بارزترین ویژگی اخلاقی امام حسن(ع) است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در مسجد سالار شهیدان تبریز، بخشندگی را بارزترین ویژگی اخلاقی امام حسن(ع) دانست و از مسلمانان خواست در این موضوع ایشان را الگوی خود قرار دهند.
کد خبر: ۹۰۲۳۵۹۶
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، اظهار کرد: مهربانی با بندگان خدا از ویژگیهای بارز ایشان بود. امام، همواره، مهربانی را با مهربانی پاسخ می گفت؛ حتی پاسخ وی در برابر نامهربانی نیز مهربانی بود.

وی همچنین با اشاره به همنشینی امام حسن مجتبی(ع) با قرآن گفت: آن امام بزرگوار در خانه ای تربیت یافته بود که کلام خدا پیوسته سخن آغاز و انجام آن بود؛ در خانه ای که پدر آن نخستین گرد آوردنده قرآن و اهل خانواده بهترین عمل کنندگان به آیات آن بودند.

حجت الاسلام حسینی در ادامه، گذشت را از دیگر ویژگی‌های بارز اخلاقی امام برشمرد و تشریح کرد: امام بسیار با گذشت و بزرگوار بود و از ستم دیگران چشم پوشی می کرد. بارها پیش می آمد که واکنش حضرت به رفتار ناشایست دیگران، سبب تغییر رویه فرد خطاکار می شد.

وی اضافه کرد: امام حسن مجتبی(ع) بسیار فروتن بود و بدین شیوه زندگی می‌کرد. امام مانند جدش رسول الله بدون هیچ تکبری روی زمین می نشست و با تهی دستان هم سفره می شد. ایشان الگویی بسیار نیکو برای انسان‌های هم‌عصر ماست.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به مصادف‌شدن ولادت این امام بزرگوار با ماه مهمانی خدا، درباره مهمان‌نوازی ایشان توضیح داد: آن امام گرامی، همواره از میهمانان پذیرایی می کرد. گاه از اشخاصی پذیرایی می کرد که حتی آنان را نمی شناخت؛ به ویژه، امام به پذیرایی از بینوایان علاقه زیادی داشت، آنان را به خانه خود می برد و به گرمی پذیرایی می کرد و به آنها لباس و مال می بخشید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی دوران صلح با معاویه را از سخت ترین دوران زندگانی با برکت امام مجتبی(ع) عنوان کرد و درباره بردباری ایشان خاطرنشان کرد: ایشان، سختی این سالهای ستم را با بردباری وصف ناشدنی اش سپری می کرد. ایشان در این سالها، از غریبه و آشنا سخنان زشت و گزنده می شنید ولی همچنان صبور بود.

حجت الاسلام حسینی در پایان بخشندگی و برآوردن نیازهای دیگران را مهم‌ترین ویژگی ایشان عنوان کرد و افزود: ایشان به بهانه های مختلف، همه را از خوان کرم خویش بهره مند می ساخت و آن قدر بخشش می کرد تا شخص نیازمند بی نیاز می شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها