خسارت ۳۸۶۰هزار میلیارد ریالی به کشاورزی کردستان

مدیرکل شورای هماهنگی مدیریت بحران کردستان گفت: حوادث طبیعی از جمله بارش تگرگ و سرمازدگی به باغات، مزارع و واحد‌های دام و طیور این استان سه هزار و ۸۶۰ میلیارد و ۸۶۵ میلیون ریال خسارت وارد کرده است.
کد خبر: ۹۰۲۳۶۲۴
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،آرتیکاس اقبال گفت:: این میزان خسارت از ۲۲ فروردین تا ۳۱ اردیبهشت سال جاری به بخش کشاورزی استان وارد شده است.

وی تاکید کرد: در این خسارت‌ها ۲۲ هزار و ۸۶۷ هکتار از باغات، ۵۳۸ هزار هکتار و ۸۰۴ هکتار از مزارع، ۳۹۲ راس دام، ۶ هزار قطعه طیور و ۲۰۰ قطعه ماهی متحمل خسارت شدند.

وی یادآور شد: بخش زراعت با ۱۳۲ میلیارد و ۵۸۴ میلیون ریال، دام با یک میلیارد و ۴۲۴ میلیون ریال، طیور با ۸۲۰ میلیون ریال، آبزیان (ماهی) ۳۰ میلیون ریال در رتبه‌های بعدی قرار دارند و باقی خسارت‌ها در سایر موارد است.


اقبال افزود: مزارع و باغات از پنج تا ۹۵ درصد به صورت متغیر خسارت دیدند و بالاترین میزان در این خسارت‌ها با حدود ۲۴۱ میلیارد و ۱۹۶ میلیون ریال به باغات اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود در این خسارت‌ها حدود ۲۱۹ هزار و ۶۶۳ تُن از محصولات کشاورزی از بین رفته باشد که شامل ۱۵۶ هزار و ۳۶۵ تُن محصول زراعی و ۶۳ هزار و ۲۹۸ تُن محصول باغی است.

وی گفت: با توجه به اینکه در سال جاری بخش عمده‌ای از جبران خسارت‌های حوادث طبیعی بر عهده تعهد بیمه کشاورزی گذاشته شده است و با توجه به کم بودن استقبال بهره برداران استان از بیمه‌های کشاورزی، مدیریت بحران استان بدنبال استفاده از اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۱ مربوط به حوادث برای جبران خسارت‌ها است.


مدیرکل شورای هماهنگی مدیریت بحران کردستان افزود: در صورتی که رقمی به این منظور در اختیار مدیریت استان کردستان قرار گیرد تمام آن مبلغ به بهره برداران زراعی و باغی پرداخت می‌شود.


وی اظهار داشت: لازم است کشاورزان برای آسایش خیال خود و داشتن درآمد پایدار در زمین‌های زراعی و باغات با بیمه ارتباط مستمر داشته باشند.


اقبال یادآور شد: علاوه بر خسارت سرمازدگی و تگرگ به باغ‌ها و مزارع استان کردستان، یک نفر از اهالی روستای سید حسین شهرستان بیجار نیز هنگام چرای گوسفندان در اثر وقوع سیل جان خود را از دست داد.

وی تاکید کرد: جسد این فرد یک روز پس از وقوع حادثه توسط امدادگران و نیرو‌های آتش نشانی در اراضی پایین دست رودخانه روستا پیدا شد و به خانواده اش تحویل گردید.

مدیرکل شورای هماهنگی مدیریت بحران کردستان گفت: در سال جاری خسارت‌های دیگری نیز به مردم کردستان از محل حوادث طبیعی وارد شد که از جمله می‌توان به آسیب دیدگی ۱۴ دستگاه خودرو اشاره کرد.
 
انتهای پیام/7727
 
ارسال نظرات