حجت الاسلام نعیمی:

شعار های اقتصادی رهبر معظم انقلاب و گوش های سنگین برخی مسئولان/ مهندسی اعتراضات، بهره مندی سیاسی دشمنان و تاوان انقلاب

حجت الاسلام نعیمی در خلال بازدید از خبرگزاری بسیج پرس، پیرامون مسیر طی شده توسط انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون گفت: انقلاب اسلامی یک موهبت و یک امانت گران بهاست. ما باید آن را خوب بشناسیم، درست تحویل بگیریم و درست تحویل بدهیم.
کد خبر: ۹۰۲۳۸۵۸
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، حجت الاسلام محمد نعیمی، نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ در خلال بازدید از خبرگزاری بسیج پرس پیرامون روند مسیر طی شده توسط انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون اظهار داشت: انقلاب شکوهمند اسلامی در این چهل سال اخیر، فراز و نشیب های متعددی را پشت سر نهاده و جهت کنونی آن همان هدف اولیه تشکیل انقلاب اسلامی است ولیکن سرعت سیر آن در دوره های مختلف زمانی، متفاوت بوده است.

وی افزود: در برخی از زمان ها، مردم و دستگاه ها به صورت یکپارچه در جهت پیشبرد آرمان های انقلاب اسلامی تلاش کرده اند ولیکن در برهه هایی از زمان نیز برخی از دستگاه های اصلی کشور، کم کاری کردند و این مساله موجب شد سرعت حرکت انقلاب کمتر شود اما در یک نگاه اجمالی، اگر بخواهیم سیر حرکتی چهل ساله انقلاب اسلامی را مورد بررسی قرار دهیم، خواهیم دید که این حرکت رو به جلو و پیشرفت بوده است. 

نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ در ادامه ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، در آغازین سال 1397، هنگامی که دستاورهای انقلاب را بیان می فرمودند، خاطر نشان کردند اگر چه ما به دستاورهای با ارزشی در این سال ها دست پیدا کرده ایم، اما در موضوع عدالت اجتماعی خوب عمل نکردیم. به این ترتیب، هر بخشی از انقلاب باید به صورت مجزا رصد شده و مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

حجت الاسلام نعیمی درباره اغتشاشات دی ماه ۹۶ تصریح نمود: مقام معظم رهبری در آغاز هر سال، شعاری را بیان می کنند که جهت گیری کلی حرکت نظام اسلامی را به مردم و مسئولین گوشزد می نماید و چند سالی هست که این شعارها مربوط به حوزه اقتصادی است. شاید اگر به این موضوعات توجه جدی می شد، ما شاهد چنین حوادثی در دهه ۹۰ نبودیم ولی وقتی در این حوزه کم کاری صورت می گیرد و مسئولین به وظایف ذاتی خود به درستی عمل نمی کنند، نتیجه اش، حوادث این چنینی خواهد بود.

وی افزود: اعتراض در چارچوب قانون اساسی، حق هر اجتماعی است و در قالب هایی حتی می تواند موجب شکوفایی و رشد نظام اسلامی شود اما دشمن همیشه این اعتراضات را به سمت جریانات انحرافی می کشاند و سعی می کند آن را به نفع منافع شوم خود مصادره کند، ولیکن بحمدا... هوشیاری، ذکاوت و عدم همراهی مردم شریف ایران اسلامی با توطئه های نخ نما شده ی دشمنان باعث شد تا تظاهرات دی ماه ۹۶ نیز بی ثمر باقی بماند.

نعیمی ادامه داد: این همراهی و همدلی بی نظیر مردم با نظام یعنی همان مفهوم واقعی مردم سالاری دینی و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، ما جزو معدود کشورهایی هستیم که در آن مردم سالاری به معنی واقعی کلمه وجود دارد. پس بر ما و مسئولین این مملکت واجب است همان گونه که مردم در حوادث این چنینی، صف خود را از معاندین جدا می کنند، مسئولین نیز به مشکلات و خواسته های آن ها رسیدگی کنند و نباید وظایف خطیر مسئولین در این میان گم بشود.

نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ خاطر نشان کرد: یکی از وظایف مهم ما و مسئولین این است که باید دورانی را که مشخصه هایش باعث شد مردم علیه آن موضع بگیرند و انقلاب اسلامی را به وجود بیاورند به خوبی رصد کنیم. متاسفانه با عدم ارائه تصویر درست از آن دوران، نسل جدید شناخت خوبی از آن دوران ندارد و همین مساله موجب شده برخی، آن دوران را کم نقص یا بی نقص تصور کنند در حالی که حکومت طاغوت در آن زمان با استانداردهای اولیه و لازم یک حکومت مقبول، فرسنگ ها فاصله داشت. پس بر ماست که این موضوع مهم را برای نسل جوان این کشور تبیین کنیم تا آن ها بدانند قبل از تشکیل حکومت اسلامی، ما کجا بودیم و برای نیل به این جایگاه والای فعلی از چه مقاطع سخت و حساسی گذر کرده ایم.

وی افزود: یکی از علل انحطاط حکومت پهلوی، قرار گرفتن افرادی در منصب های مهم، بدون داشتن صلاحیت لازم بود، یعنی عمدتا کارهای وزین به دست انسان های سبک و یا کارهای سبک به دست انسان های وزین سپرده شده بود و حضرت علی (ع) این علت را به عنوان یکی از علل مهم سقوط حکومت ها برشمرده که در نهج البلاغه نیز بدان اشاره شده است.

نعیمی خاطر نشان کرد: امروزه ما برای رسیدگی به این موضوعات مهم، نیاز به بررسی میدانی داریم و نیروی انقلابی باید پیرامون مسایل حیاتی و اساسی حکومت اسلامی به صورت مستمر مطالبه کند چرا که اگر این مطالبه صورت نپذیرد، در مقابل دشمن با ابزارهای تبلیغاتی که در اختیار دارد موضوعات پیش پا افتاده ای را که مطالبه عمومی نیست تبدیل به مطالبه عمومی می کند.

وی ادامه داد: مطالبه عمومی امروز ما و مردم کشور باید مواردی نظیر مبارزه با فساد، اشرافیت و غیره باشد. واقعیت این است که اگر ما در حوزه امر به معروف و نهی از منکر به موضوعات اساسی تر از موضوعات امروزی که بدان حساس هستیم، می پرداختیم، تمامی آحاد ملت به صورت یکپارچه تبدیل به آمر به معروف و ناهی از منکر می شدند. پس بر تک تک ما فرض و واجب است که مشکلات اساسی را رصد کنیم و آن ها را مطالبه کنیم نه اینکه یک حرکت عوام فریبانه راه بیفتد، و ما نیز بدون بصیرت به دنبال آن راه بیفتیم. بدیهی است که این نوع نگاه، از آرمان های انقلاب اسلامی است و ولایت مداری این را حکم می کند، همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با دانشجویان فرمودند برای رسیدن به آرمان های انقلاب اسلامی، باید انقلاب زنده بماند.به همین منظور باید شما روحیه انقلابی خود را حفظ کنید.

حجت الاسلام نعیمی در جواب سوال خبرنگاران پیرامون عملکرد روحانیت در انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی به نسل جوان نیز ابراز داشت: در دهه ۶۰ ما شاهد همراهی همه جانبه ی ملت و حضور داوطلبانه مردم در جبهه های نبرد حق علیه باطل و شهادت آن ها بودیم. شاید بتوان یکی از علل این همراهی و همدلی بی بدیل از جانب مردم را حضور قشر روحانی اهل مبارزه در میان مردم دانست. در آن روزگاران آمار شهدای روحانی نسبت به جمعیت‌شان در قشر طلاب و روحانیون، بیشترین حد را در میان اقشار دیگر داشت. 

وی در تبیین جایگاه روحانیت و مساجد اظهار داشت: امروزه متاسفانه اکثر مساجد ما نقش نمازخانه را پیدا کرده است در حالی که در دهه ۶۰، یک روحانی، یک عنصر بسیار تاثیرگذار بود و این از مسئولیت پذیری این افراد ناشی می شد. لذا با توجه به شکل گیری نظام اسلامی، قشر روحانی ما و اساسا حوزه های علمیه باید در حوزه آموزش و تعلیم و تربیت، نقش پررنگ تری را ایفا کند و با آموزش و پرورش و دانشگاه ها تعامل بهتری را داشته باشد.

نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ درخصوص وضعیت عملکردی سپاه تهران بزرگ اذعان داشت: بنده در طول چند ماهی که در این سپاه مستقر شده ام، جلسات متعددی با نواحی، حوزه ها، تیپ ها، لشکر و رابطین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در رده ها داشته ام و موارد لازم به استحضار فرماندهی محترم سپاه تهران بزرگ رسیده است. یکی از آسیب هایی که ممکن است در آینده سپاه و بسیج را تهدید کند، عدم توجه به معنویات و نداشتن بصیرت است. در جبهه ها، توجه به قرآن، نماز و ادعیه در کنار آموزش نظامی و بلکه بالاتر از آن بود اما متاسفانه گاها مشاهده می شود که در برخی پایگاه های بسیج ما چنین وضعیتی وجود ندارد و این مطلب نیاز به عنایت و توجه بیشتری دارد تا ارزش ارتباط با خدا برای بسیجیان ملموس تر شود. موضوع دیگری که باید بدان توجه شود و با توجه به مقطع زمانی که در آن قرار داریم، موضوع مهارت آموزی است.

حجت الاسلام نعیمی در پایان تاکید کردند: انقلاب اسلامی یک موهبت و یک امانت گرانبهاست. ما باید آن را خوب بشناسیم، درست تحویل بگیریم و درست تحویل بدهیم. مقام معظم رهبری حفظه ا... فرمودند: اگر ما نتوانیم نماز را احیا کنیم چرا به سراغ حکومت آمده ایم؟ و در جای دیگر فرمودند: انقلاب اسلامی به این معنا نبوده که عده ای بروند و عده ای دیگر سر کار بیایند. لذا از آن حیث که ما در آستانه شکل گیری یک تمدن بزرگ جهانی هستیم، اگر این موضوع به درستی درک شود، همگی عزم مان را جزم خواهیم کرد و به مسئولیت هایمان بیشتر توجه خواهیم کرد. 

منبع: بسیج پرس

ارسال نظرات
آخرین اخبار