خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

خدامحوری و ایستادگی امام؛ الگوی رفتاری/ روز قدس راهبرد هوشمندانه امام در مبارزه با صهیونیسم

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در آیین گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مسجد دانشگاه تبریز ، با اشاره به برخی ویژگی‌های برجسته امام راحل، اظهار داشت: خدامحوری، سعه صدر، استقامت، ایستادگی و آرامش مطلق از ویژگی‌های برتر امام خمینی(ره) بود که باید الگوی رفتاری و اخلاقی همه باشد.
کد خبر: ۹۰۲۴۰۲۹
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجاان شرقی به نقل از رئابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، در ادامه «توک» امام راحل را ویژگی بسیار برجسته‌ای دانست و گفت: بر پایه همان توکل، ایشان با وجود ۱۶ سال دوری و تبعید، جرقه هدایت انقلاب را از ۱۵ خرداد ۴۲ زدند.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از ویژگی‌های امام، نظم در امور و وقت شناسی بود گفت: ساعات شبانه روزی امام تقسیم بندی و برنامه ریزی شده بود که این امور باید الگوی همه به ویژه جوانان باشد.

حجت الاسلام آل هاشم خوش خلقی امام را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: خوش رفتاری و لطافت کلام امام حتی کودکان را هم جذب کرده بود، زهد و ساده زیستی امام هم الگویی بزرگ برای همه ماست چراکه امام در زندگی همواره ساده زیست و ساده پوشید و حتی پس از پیروزی انقلاب و در اوج احساسات مردم از تجملات دوری  کرده و سادگی را حفظ کرد.

امام جمعه تبریز شجاعت امام را بسیار برجسته دانست و خاطرنشان کرد: ترس در امام وجود نداشت و این خصوصیات، ایمان به هدف و راه خدا این انقلاب را به پیروزی رساند. مشکلات امروز به دلیل دوری از خصوصیات امام خمینی است و باید با همان رفتار و ایمان و روحیه کشور را اداره کنیم.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه امام راحل بعد از پیروزی انقلاب، در عرصه بین الملل هم اثرگذاری بالایی داشت افزود: نامه به گورباچف، دعوت مسلمانان به اتحاد و مبارزه راهبردی با رژیم اشغالگر قدس از جمله مهم ترین رویکردهای خمینی کبیر در جامعه بین المللی بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی انتخاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس را راهبرد هوشمندانه امام خمینی(ره) در مبارزه با رژیم صهیونیستی معرفی کرد و گفت: مردم کل دنیا در راهپیمایی روز قدس فریاد مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند. 

حجت الاسلام آل هاشم افزود: هفته آینده هم مردم کشور و به ویژه آذربایجان شرقی با درک صحیح از موقعیت حاضر که دشمنان علیه ایران برنامه ریزی کرده اند، حضور با شکوهی داشته و غیرت دینی و ملی خود را به نمایش می‌گذارند.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمنان ما معتقد بودند که با وجود امام نمی‌توان این نظام را براندازی کرد چراکه از پیروزی انقلاب اسلامی غافلگیر شدند و امیدشان ارتحال امام بود ابراز داشت: دشمنان می‌خواستند توطئه‌های براندازی را پس از ارتحال امام عملیاتی کنند که مجلس خبرگان در کمتر از ۲۴ ساعت با انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان جانشین امام، دشمنان را بهت زده کرد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم خاطرنشان کرد: بعد از سال ۶۸ دشمن تصور نمی‌کرد که انقلاب اسلامی ایران ۲۹ سال با همان صلابت امام و روش امام رهبری شود. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه همه سیاستمداران دنیا به مدیریت و هدشمندی رهبری پی برده‌اند افزود: مقام معظم رهبری چندین جنگ را علیه ایران با مدیریتشان دور کردند که جنگ کویت و ۱۱ سپتامبر هنوز فراموش نشده که رهبری اجازه درگیری ایران با جنگ را ندادند.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه امروز همه ما باید روشنگری کنیم که داشتن ادعای خط امامی با خط مقام معظم رهبری تفاوتی ندارد گفت: مگر می‌شود خط امامی بود و با رهبری همراه نبود؟

امام جمعه تبریز در پایان با بیان اینکه امیدواریم خداوند توفیق ادامه راه امام را به ما عنایت کند اضافه کرد: باید مسئولان نظام هم عملیاتی کردن وصیتنامه امام را با جدیت پیگیری کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها