يادداشت روز؛

به گذشته برنمی گردیم

در جنگ احد بخاطر سهل انگاری در اجرای دستور پیامبر شرایط سخت شد و شرایط زمانی سخت تر شد که شایع شد؛ پیامبر کشته شد. با این شایعه، بسیاری سست شدند، بسیاری مبارزه را رها کردند و از معرکه گریختند زیرا با خبر کشته شدن پیامبر دیگر دلیلی برای جنگیدن و مبارزه نداشتند.
کد خبر: ۹۰۲۴۰۸۱
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
در جنگ احد بخاطر سهل انگاری در اجرای دستور پیامبر شرایط سخت شد و شرایط زمانی سخت‌تر شد که شایع شد؛ پیامبر کشته شد. با این شایعه، بسیاری سست شدند، بسیاری مبارزه را رها کردند و از معرکه گریختند، زیرا با خبر کشته شدن پیامبر دیگر دلیلی برای جنگیدن و مبارزه نداشتند.
البته پیامبر با نصرت الهی و جهاد مضاعف تعدادی از یارانش به سلامت از کوه احد خارج شد و لیکن از طریق وحی بزرگترین نسخه تصمیم گیری در چنین مواقعی برای امت رسول الله پیچیده شد با این عبارات؛ «محمد تنها رسولی بیش نیست، پیش از او هم رسولانی آمدند، آیا اگر او کشته شود و یا رحلت کرد شما به گذشته‌ی تان برمی گردید و...» این نسخه قرآنی همان کیمیایی بود که ملت ایران هنگام رحلت رهبر و معمار کبیرشان، با آن سرگشتگی و پریشانی خود را درمان کردند.

با ارتحال امام، دوستان ماتم زده شدند و دشمنان شاد. اسرای ایرانی در زندان‌های صدام این احساس دشمن را کامل درک می‌کردند وقتی در زندان‌های دشمن بخاطر رحلت امام ایران رقص و پایکوبی بود دیگر خدا می‌داند در کاخ صدام و کاخ سفید چه می‌گذشت.

اگر سست می‌شدیم و دست می‌کشیدیم معلوم نبود بعد رحلت امام، دشمن چه بلایی سر ایران می‌آورد.

اما ملت رشید ایران از حقیقتی که پیدا کرده بود برنگشت، حقیقت بندگی خدا و نفی طاغوت، شکستن بت‌های جدید کفر چه در کاخ غرب باشند چه در کاخ شرق، حقیقت اطاعت و اعتماد به خدا و رسولش و اولی الامر، حقیقت ولایت فقیه، نسخه اسلام در غیاب معصوم را درک کردند.

مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی، رسیدن به این حقایق بود، همین توحید در عصر مدرنیته است بخاطر همین حقیقت، انقلاب اسلامی ما توانست به چهل سالگی برسد. بخاطر درک همین حقایق بود که توانست چهل سال از تهدید، تحریم، ترور، جنگ و قطعنامه‌های شیطان بزرگ بسلامت عبور کند.

پس حق باید داد که با رحلت امام به گذشته برنگردیم باید در چهل سالگی انقلاب اسلامی مدام زمزمه کنیم این کلام وحی را «افان مات او قتل انقلبتم علی اعقابکم».

آری انقلاب ما به گذشته برنمی گردد، چون حجت خدا را دیدیم و حالا به سوی دروازه انتظار برای آمدن حجت بزرگ الهی، مهدی موعود می‌رویم.

#یادداشت روز؛ احمدملاشاهی
ارسال نظرات