خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه:

انسان در شب قدر می تواند مسیر چندین ساله خود را رقم بزند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه در آیین شب قدر هیئت رزمندگان اسلام در مسجد شهدا این شهرستان، گفت: در آموزه های اسلامی شب قدر بافضیلت ترین شب سال و برابر با هزار ماه است و انسان می‌تواند مسیر چندین ساله خود را در این شب رقم بزند.
کد خبر: ۹۰۲۴۳۷۲
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام رحیم علی طالعی افزود: شب قدر از شب های مقدس و متبرک اسلامی است که خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره ای نیز به نام سوره قدر نازل فرموده است و در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی رسد این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه  نیز نام گرفته است.

وی ادامه داد: شب قدر شب آشتی انسان با خداوند متعال بوده و هرکس اگر بنا به عللی طی ماه‌های گذشته از خداوند دور بوده است شب قدر فرصتی مناسب برای نزدیکی دوباره با خداوند است و هم‌چنین نامه اعمال انسان در این شب به امضا امام زمان(عج) رسیده و برنامه یکساله آدمی در آن مقرر می‌شود.

حجت الاسلام طالعی در بخش دیگر سخنان خود شب قدر را فرصتی مناسب برای بررسی و حساب و کتاب اعمال سالانه انسان دانست و گفت: شب قدر  فرصتی مناسبی برای اصلاح اشتباهات گذشته و تضرع و ابراز پشیمانی در پیشگاه خداوند متعال است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه شب قدر را فرصتی طلایی و استثنایی برای جبران اشتباهات گذشته، پاک کردن رذائل اخلاقی و آلودگی‌ها  بیان کرد وافزود: شب قدر بهترین فرصت برای  حرکت به سوی فضائل اخلاقی و احیای جان و روح و نابودی دشمنان درون  است.

حجت الاسلام طالعی عنوان کرد: از جمله کارهای مهمی که همه باید در شب های قدر انجام دهیم توبه است، توبه تنها برای یک فرد گناهکار نیست، توبه برای هرکسی است که میدان عملی داشته و می توانسته کاری انجام دهد و این کار را نکرده،  باید توبه کند.

وی بیان کرد: اهل تقوی در انجام توبه درنگ نمی کند و بلافاصله در دل شب از گناه خود توبه می کند، چرا که  ممکن است  وقت مرگ در هر زمانی فرا  رسد و فرصت توبه را از ما بگیرد.

حجت الاسلام طالعی توضیح داد: در شب لیالی قدر درهای رحمت الهی بر روی مومنین گشوده شده و ملائکه خدا به زمین می‌آیند در این شب سرنوشت یک ساله انسان ها رقم خواهد خورد.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه  مراغه بهترین و رایج ترین اعمال در شب قدر را توبه و خواندن دعای جوشن کبیر و قرآن به سر گرفتن دانست و افزود:  بهتر است انسان در این ماه مبارک و دراین شبهای پرفضیلت قضای اعمال واجب و نماز های واجب قضا شده را به جای بیاورد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها