رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزد:

مهجوریت نهج‌البلاغه از عدم معرفت به محتوای آن است/ نهج‌البلاغه گره گشای تمام مسائل مدیریتی و اقتصادی

رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزد گفت: مهجوریت نهج البلاغه عوامل مختلفی دارد که یکی از آن‌ها در میان جامعه مسلمانان عدم معرفت به محتوای آن است.
کد خبر: ۹۰۲۴۳۸۵
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزد، گفت: مهجوریت نهج البلاغه عوامل مختلفی دارد که یکی از آن‌ها در میان جامعه مسلمانان عدم معرفت به محتوای آن است و این که برای مسلمانان اعم از شیعه و سنی محتوای نهج البلاغه گفته نشده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد رضا ابویی ادامه داد: مردم اگر بدانند چه گوهر درخشانی در این صدف معنوی قرار گرفته است حتما تلاش می‌کنند که آن را بدست بیاورند و از مهجوریت آن احساس خسارت خواهند کرد. بیشترین نقش در این زمینه را اهل علم، دانشمندان رشته‌های معارف دینی اعم از دانشگاهی و حوزوی دارند و این شخصیت‌ها در مهجور بودن نهج البلاغه نقش دارند.

وی گفت: اگر مجموعه طلاب و اساتید خودشان به نهج البلاغه می‌پرداختند و در دانشگاه و حوزه نیز به آن می‌پرداختند و به مردم معرفی می‌کردند این داروی شفا بخش در تمام جریان‌های سیاسی اجتماعی جامعه می‌توانست تاثیر داشته باشد و بسیاری از امراض اجتماعی سیاسی را بهبود می‌بخشید و بسیاری از مسائل خانه وخانواده و مسائل مدیریتی و اقتصادی را گره گشایی کند.

ابویی عنوان کرد: نهج البلاغه بازتاب اندیشه، تجربه، شخصیت بسیار متعالی حضرت علی (ع) است و زمانی که اثری انعکاس اندیشه، اعتقاد و تجربه از یک شخصیت متعالی باشد در زندگی شخصی افراد موثر است.

وی ادامه داد: نهج البلاغه بازتاب علم و معرفت، دانش و تجربه سه مرحله زندگی امیرالمومنین است، دوره ابتدایی که در رکاب حضرت محمد (ص) بودند و دوره معرفت افزایی خود را طی می‌کردند و از نور وح یوجودشان پر شد، سپس دوره ۲۵ ساله که با سرد و گرم روزگار دست و پنجه نرم کرد و سه دوره حکومتی عمر ابوبکر و عثمان رخداد‌های اجتماعی، مشکلات و همه امور جامعه را لمس کرد و دوره پنج ساله آخر عمر که خود شخصا درگیر مسائل اجتماعی اجرایی سیاسی دشمن شناسی مقاومت و بصیرت بخشی به جامعه و امثالهم بود.
ارسال نظرات