امام جمعه اردبیل گفت: امروزه استکبار جهانی می‌داند که هیچ مکتبی، هیچ تفکری و هیچ جریانی توان رقابت با تفکر شیعی و مهدویت را نخواهد داشت
کد خبر: ۹۰۲۴۷۹۹
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۷

هیچ مکتبی توان رقابت با تفکر شیعی و مهدویت را ندارد/ وحشت از ظهور در بین فرعونیان زمان

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی شامگاه پنج‌شنبه در مراسم شب قدر بیست و سوم رمضان  که با حضور خیل عظیم عاشقان مکتب علوی و مردم روزه‌دار اردبیل در مصلای امام خمینی این شهر برگزار شد اظهار داشت: در عالم اعتقادی شیعیان هیچ زمانی خالی از حجت نیست و به عقیده بسیاری از رهبران شیعی که در طول تاریخ ظهور کرده و به هر نحوی نقشی در پایبندی ملتها به اسلام داشته است، شرط ظهور حضرت ولی عصر، حجت عالم بشریت رسیده به درجه اضطرار یا همان اوج نیاز به حجت زمان می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه در زمان تولد حضرت مهدی (عج) همان‌طور که ترس و وحشت در بین دشمنان آن حضرت ایجاد شده بود تا با آسیب رساندن به زنان باردار وقت مانع تولد نوزادی شوند که روزی حجت زمان خواهد شد، الان نیز وحشت از ظهور در بین فرعونیان زمان وجود دارد،‌افزود: بسیاری از سران سرکش اعراب و غرب حضرت ولی عصر (عج) را آشکارا دشمن خود خوانده و از ظهور و حاکمیت ایشان به شدت ترس و هراس دارند.

ظهور حضرت ولی عصر(عج) سبب پیشرفتهای گسترده معنوی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ضمن تاکید بر اینکه  فرهنگ اصیل مهدویت کلید همه مشکلات جامعه بشری است، گفت: امروز منتظران حقیقی باید در حفاظت و صیانت از اندیشه مهدویت تلاش کنند چرا که در رویدادهای مهم اعتقادی روز به وفور می‌بینیم که بسیاری از دشمنان و در راس آنان استکبار جهانی سرمایه‌های کلانی بر بحث تفرقه‌افکنی بین ملت و فرهنگ و تفکر مهدویت دارند و در راه رسیدن به اهداف شوم خود در این مسیر از هیچ تلاش مخربی دریغ نخواهند کرد.

عاملی ظهور حضرت ولی عصر را زمینه‌ساز رشد، تعالی و رشد اعتقادی،‌فرهنگی و اجتماعی بشر دانست و ادامه داد: باید اذعان داشت که رمز بقاء و پایداری امت اسلامی زنده نگه داشت فرهنگ ناب مهدویت در بین شیعیان و اهل تسنن و متدین جهان است که این مهم در کشور ما بیشتر از سایر مناطق جهان اسلامی نمود می‌یابد.

وی ظهور حضرت ولی عصر(عج) را سبب پیشرفتهای گسترده معنوی دانست و با بیان این که آبادی و آسایش با ظهور آخرین منجی عالم بشریت تحقق خواهد یافت، تصریح کرد: امروز آحاد جامعه اسلامی باید به وظیفه یک منتظر واقعی عمل کنند و در انتظار ظهور منجی عالم بشریت به درجه‌ای از تشنگی نائل آیند که بتوان نام عاشق شیعی مخلص را بر وی نهاد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بیان کرد: فرهنگ مهدویت در عصر کنونی کلید و حلال بسیاری از مشکلات فرهنگی و اعتقادی است که هر کدام به نحوی گریبان‌گیر جامعه کنونی هستند و باید دانست که این مشکلات جز با گرایش به مکتب مهدویت، فراگیری علم و فرهنگ مهدویت و عمل به الزامات مکتب مهدویت برطذف نخواهد شد.

عاملی اظهار کرد: اگر امروزه استکبار جهانی می‌داند که هیچ مکتبی، هیچ تفکری و هیچ جریانی توان رقابت با تفکر شیعی و مهدویت را نخواهد داشت و بر همین اساس و به دنبال همین سرشکستگی استکبار جهانی به دنبال پیاده‌سازی افکار و نقشه‌های شوم خود از طرق مختلف است.

خلاء اعتقادی جهان را فرا گرفته است

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود جهان حاضر را غرق در مشکلات و روبه‌رو با برخی خلاهای اعتقادی و فرهنگی دانست و گفت: اگر هم‌اکنون بسیاری از مشکلات در حوزه اعتقاد و فرهنگ جامعه را دچار کرده است باید دانست همه اینها بنا به روایات مختلف و متعددی که توسط محققان و نویسندگان مطالعه و ارائه می‌شود، از نشانه‌های عیان و آشکار ظهور حجت بی‌بدیل اسلام، حضرت ولی عصر(عج) می‌باشد.

عاملی بیان کرد: به عقیده بسیاری از سران ، نظریه‌پرداران و محققان من جمله فوکو یاما که گفته است، شیعه دو بال دارد یکی به رنگ سبز که به معنی انتظار و دیگری به رنگ قرمز که حاکی است رویداد و حماسه روز عاشورا می‌باشد که هیچ تفکر و هیچ جریانی توان برابری با این تفکر را ندارد.

وی یادآور شد: این رهبر و نظریه‌پرداز در ادامه ولایت فقیه را همچون سپری آهنین برای ملت شیعه برشمرده و گفته است که شیعیان یک زره و جلیقه از جنس آهن به نام ولایت فقیه دارند که در هیچ کجای جهان نمی‌توان در برابر این زره مقاوم ایستادگی کرد.

دنیا در آستانه اضطرار ظهور حضرت مهدی(عج)

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: از محوری‌ترین اعتقادات شیعیان اعتقاد به حضرت حجت و مسئله امامت است که در روایات و آیات قرآن سهم وافری را به خود اختصاص داده است، و همانطور که شیعه اعتقاد دارد که حجت زنده ای باید در هر زمان باشد و هیچ زمانی خالی از حجت نیست، هم‌اکنون نیز طبق روایات از رهبری و امام(ره) اینگونه استنباط می‌شود که ظهور نزدیک است چرا که هم‌اکنون در این برهه زمان عصر با وجود مشکلات عظیمی که نشانه‌های آن در روایات بسیاری آمده است.

عاملی با اشاره به، به راه افتادن جریانهای پوشالی ضد دینی علیه اسلام و شیعه گفت: اگر هم‌اکنون بنا به روایات دینی حرف از ظهور جریانی سفیانی به گوش می‌رسد باید دانست که همه این حکومتها و جریانها به ظاهر مسلمان اما در واقع غیرمسلمان و همچنین صد مصالح و ایران اسلامی می‌باشند.

وی ادامه داد: تحقق ظهور و آمدن حضرت حجت اصلی‌ترین و محوری‌ترین عامل اضطرار به حجت می‌‌باشد که در این برهه از زمان درک و عمل به اینها کمی کار سختی است و در واقع این حکومتها از اسلام درباری و وهابی است،  اما باید دانست که بدون حرکت در مسیر مهدویت نمی‌توان به سعادت دنیوی و اخروی دست یافت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار داشت: اضطرار در بحت انتظار و ظهور حضرت ولی عصر، قائم آل محمد یک مسئله بسیار مهم و پیچیده است و باید عاشقان مکتب مهدویت به خوبی بدانند که لازمه ظهور رسیدن جامعه به یک تشنگی عالم‌گیر و در واقع ایجاد اضطرار به ظهور حجت است.

بزرگ‌ترین و سخت‌ترین فتنه آخر‌الزمان فتنه "دجال" است

امام جمعه اردبیل با برشماری برخی از علائم ظهور حضرت ولی عصر(عج) بنا به روایات متعدد و معتبر گفت: خطر فتنه دجال برای همه جوامع بشری چنان ویرانگر است که همه امامان و پیامبران بر سختی، طولانی بودن و آزاردهندگی آن اشاره داشته و ملت و شیعیان را از این فتنه عالم‌گیر عصر آخرالزمان بر حذر داشته‌اند.

عاملی با اشاره به اینکه وقتی انسان برخی از علائم فتنه دجال را برخی مشکلات اعتقادی، سیاسی و فرهنگی عصر حاضر تطابق می‌دهد به راستی و صدق این موضوع بیشتر از قبل پی می‌برد چرا که در روایات و سخنان بسیاری از پیامبران به ویژه پیامبر مکرم اسلام آمده است که فتنه دجال آخرین و سخت‌ترین فتنه دوره فتنه حجت عصر خواهد بود و باید ملت و شیعیان به دور از این فتنه باشند.

وی ادامه داد: بقدری بر اهمیت و حساسیت این فتنه در روایات اشاره شده است که بسیاری در روایات آورده‌اند که آثار مخرب این فتنه بقدری افزون خواهد بود که علاوه بر داخل جوامع و در بین ملتها نفودذ می‌کند بلکه علاوه بر اینها این فتنه به بطن خانواده‌ها نیز نفوذ خواهد کرد و احدی از شر این این فتنه همه‌گیر در امان نخواهد بود، به طوری که فقط با ظهور امام زمان(عج) این فتنه ریشه‌کند شده و صلح در جامعه حاکم خواهد شد.

وهابیت پیش از ظهور ولی عصر متلاشی می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار داشت: در زمان‌های دراز امامان و ائمه معصومین از آمدن گروهکی که به نام اما به کام خود کشتار دسته‌جمعی به راه خواهند انداخت خبر داده بودند که هم‌اکنون این گروهک با نام گروهک بداعمال و وحشی داعش در بین ملت معروف است که در روایات بسیاری آمده که قبل از ظهور امام زمان(عج) وهابیت به کلی از بین خواهد رفا و در عوض صلح تنگاتنگی در بین ملت و شیعیان جهان اسلامی ایجاد خواهد شد.

عاملی ملت عصر حاضر را درگیر با مشکلات فتنه دجال دانست و گفت: ما هم‌اکنون در عصر فتنه دجال و در واقع در ابتدای ظهور هستیم که باید در همین رابطه از لحاظ و ابعاد مختلف هوشیاری و ذکاوت کافی را داشته باشیم و با انتظار معقول در ظهور حضرت ولی عصر(ع) دعا کنیم.

وی اصلی‌ترین حکومت سفیانی را یهود و اعراب ضد اهل بیت دانست و افزود: در طول تاریخ اسلام همواره  و بدون تردید و دریغ سرکشان و فرعونهای زیادی به خود دیده است که هرکدام به نحوی برای جلوگیری از تولدی از نسل پیامبر گرامی اسلام و حضرت علی علیه اسلام تلاش می‌کردند که خوشبختانه موفق به این کار نشده و هم‌اکنون نیز از علائم ظهوری که بسیاری از آن نیز به وفور قابل مشاهده است به شدت هراس و بیم دارند.

 اضطرار عالم‌گیر به حجت، نوید اقتراب ظهور است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: سرازیری خیل عظیم مشکلات اعتقادی، سیاسی و فرهنگی درعصر کنونی نیاز به حجت را بیش از پیش افزایش می‌دهد که همه این مشکلات تنها در صورتی برطرف خواهد شد که بتوان معنی حقیقی اضطرار به حجت را درک کرده و در پی آن تلاش کرد.

عاملی ادامه داد: خوشبختانه هم‌اکنون این اضطرار به ولی و حجت بیش از زمانهای دیگر احساس می‌شود و همین موضوع حاکی از آن است که زمان موعد فرا رسیده و ما در شرف ورود به عصر ظهور آقا امام زمان(عج) هستیم.

وی تصریح کرد: در عالم اعتقادی شیعیان هیچ زمانی خالی از حجت نیست و به عقیده بسیاری از رهبران شیعی که در طول تاریخ ظهور کرده و به هر نحوی نقشی در پایبندی ملتها به اسلام داشته است، شرط ظهور حضرت ولی عصر، حجت عالم بشریت رسیده به درجه اضطرار یا همان اوج نیاز به حجت زمان می‌باشد.

ارسال نظرات