ابراهیمی:

منع صادرات گوشت قرمز ضربه‌زدن به دامداران است / قیمت گوشت قرمز بر اساس قیمت نهاده‌ها و تورم رشد می‌کند

عضو کمیسیون کشاورزی، گفت: مانع شدن از صادرات گوشت قرمز ضربه زدن به تولیدکننده و دامداران داخلی است، کشورهای حاشیه خلیج فارس متقاضی گوشت قرمز تولیدی ایران هستند و از این طریق ارز مناسبی وارد کشور می‌شود.
کد خبر: ۹۰۲۴۹۴۸
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج ، علی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص ممنوعیت صادرات دام به منظور کنترل قیمت گوشت در بازار، اظهار داشت: قیمت گوشت قرمز در کشور بر اساس تاثیر پذیری از قیمت نهاده‌ها و علوفه است و می‌توان گفت همیشه در چندسال گذشته متناسب با تورم قیمت گوشت قرمز رشد موازی دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وصل کردن افزایش قیمت گوشت قرمز به صادرات این محصول اقدام مناسبی نیست، گفت: در کشور ما همزمان گوشت قرمز صادر و وارد می‌شود، به لحاظ کیفیت و شرایط تولید گوشت قرمز گوسفندی و گوساله ایران در بازار جهانی خواستار دارد و می‌تواند در ارز آوری اثرگذار باشد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخشی از گوشت قرمز مورد نیاز کشور با قیمت ارزان‌تر از طریق کشورهای شرقی درحال تامین است، ادامه داد: قیمت تمام شده گوشت قرمز در کشور ما به دلیل اینکه نیمه خشک محسوب می‌شود و مجبور هستیم دام‌ها را به‌صورت دستی تامین علوفه کنیم با توجه به چرای دام‌ها از مراتع قیمت تمام شده پایین‌تری دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مانع شدن از صادرات گوشت قرمز ضربه زدن به تولیدکننده و دامداران داخلی است، عنوان کرد: کشورهای حاشیه خلیج فارس متقاضی گوشت قرمز تولیدی ایران هستند و از این طریق ارز مناسبی وارد کشور می‌شود.

 وی اضافه کرد: گوشت گوساله از طریق مرزهای شرق کشور و گوشت منجمد از طریق کشورهای اروپایی با قیمت مناسب به منظور تامین نیاز و توازن بازار وارد می‌شود و این روش در بسیاری از کشورهای دنیا در حال انجام است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه لزوما داشتن محصول در کشور نباید مانع از صادرات و یا واردات شود، تجار در محلی که کالای مناسب یافت کنند خریداری و در بازار مناسب کالای خود را به فروش می‌رسانند، خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان ممنوعیت صادرات صحیح نیست مخصوصا در زمینه دام در شرایطی که توانسته‌ایم در تولید موفق باشیم و بازاری را کسب کنیم اگر مانع صادرات شویم دیگر نمی‌توانیم این بازار را کسب شده را از دست بدهیم.

ارسال نظرات