نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان:

جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مظلومان جهان همیشه در صحنه است

امام جمعه زنجان با اشاره به حضور گسترده مردم زنجان در راهپیمایی روز قدس گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه حامی مظلومان جهان است.
کد خبر: ۹۰۲۵۳۴۴
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، آیت الله علی خاتمی در خطبه‌های نماز این هفته با اشاره به اینکه امروز با فریاد و صدای بلند نفرت خود را اعلام کردیم، اظهار کرد: وظیفه تمام ملت ایران و تمام کسانی که تعهد دینی دارند و در این خاک زندگی می‌کنند با یک صدا می‌گویند مرگ بر آمریکا و تنفر خود را اعلام کردند.

وی با اشاره به اینکه در هر گوشه‌ای از دنیا اگر مظلومی باشد مردم ایران از آنان حمایت می‌کنند، عنوان کرد: مردم با شرکت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس حمایت خود را از مظلومان فلسطین اعلام کردند.

امام جمعه زنجان گفت: مردم آمدند تا بگویند ما حمایت خود را از مردم فلسطین که بیش از 70 سال است که از خانه‌های خود آواره هستند از مقاومت و ایستادگی آن‌ها حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: آمدیم تا نفرت خود را از حامیان و اشغالگران و کسانی که در برابر این جنایت ساکت هستند اعلام کنیم.

خاتمی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب ابراز کرد: جامعه بین المللی باید در برابر این همه جنایت پاسخگو باشد که چرا خانه‌های آنان را به آتش کشیدند ومردم زنده زنده سوزاندند.

وی تصریح کرد: چرا زندان ابوغریب در عراق وحشیانه ترین جنایات قرون وسطا را انجام می‌دهد ولی جامعه بین‌المللی و حقوق بشر به این جنایات پاسخگو نیست و چرا باید از جنایتکاران داعشی حمایت شود که امنیت را از منطقه دور کرده‌اند.

امام جمعه زنجان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: ابتدا باید دشمن خودمان را بشناسیم آرمان‌های انقلاب را بشناسیم و باید اعتماد به نفس ملی داشته باشیم چرا که سبب می‌شود تا ملت ایران احساس قدرت کند و اجازه دخالت به اجانب ندهد.

وی با بیان اینکه امروز حضور مردم در صحنه و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم اشغالگر قدس برای آن بود که مردم بر اساس اندیشه امام راحل و مقام معظم رهبری از مظلوم دفاع کنند، افزود: البته این اندیشه برگرفته از اندیشه امام علی (ع) بود که با صدای بلند، نفرت خود را اعلام کردند.

خاتمی با اشاره به اینکه نماز عید فطر باید در مساجد برپا شود، ابراز کرد: توصیه می‌شود که نماز عید فطر در مساجد اقامه شود و در صورتی که ظرفیت مساجد تکمیل شد، مردم جهت اقامه نماز عید فطر به مصلی بیایند.

 

ارسال نظرات