خبرهای داغ:
استاندار آذربایجان شرقی:

دستگاه های اجرایی باید تسهیلات اشتغال را رصد و پیگیری کنند

استاندار آذربایجان شرقی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان، خواستار پیگیری جدی سازمان ها و نهادهای متولی امر در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال شد و گفت: دستگاه های اجرایی مالک فرایند ارائه تسهیلات اشتغال هستند و باید کل این فرایند را رصد و پیگیری کنند.
کد خبر: ۹۰۲۵۴۳۴
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مجید خدابخش با اشاره به آخرین آمار پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر توسط بانک های عامل، اظهار کرد: به جز بخش کشاورزی، 101 طرح اشتغال زایی  به بانک ها معرفی شده است که 35 مورد در بانک ها منجر به عقد قرار داد شده است.

وی با اشاره به اینکه سهم استان آذربایجان شرقی از این تسهیلات، حدود 873 میلیارد تومان است، گفت: 131 میلیارد تومان مربوط به بخش کشاورزی و 730 میلیارد تومان مربوط به بخش های دیگر است در حالی که ارزش کل طرح های ارائه شده تنها 148 میلیارد تومان است و این نشان می دهد که دبیرخانه باید در این رابطه سرعت عمل بیشتری داشته باشد.

خدابخش از عملکرد دبیرخانه کارگروه اشتغال نیز انتقاد کرد و افزود: جلسات کارگروه اشتغال نباید محل مذاکره بین اداره کل کار و بانک ها باشد و انتظار داریم دبیرخانه به صورت فعال تر وظایف قانونی محول شده را عملیاتی کند.

استاندار آذریایجان شرقی، پیگیری ارائه تسهیلات در بخش اشتغال را تنها بخشی از وظایف این کارگروه دانست و گفت: موضوعات اشتغال موضوعی تخصصی است و باید مهارت آموزی و حرفه آموزی در این کارگروه پر رنگ تر مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

خدابخش همچنین با اشاره به یارانه دولتی سود تسهیلات اشتغال فراگیر ویژه مناطق محروم و شرکت های دانش بنیان گفت: قانون گذار یارانه ویژه ای در این بخش ها در نظر گرفته است که انتظار داریم سازمان ها و بانک ها اطلاع رسانی های مورد نیاز را به متقاضیان انجام دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت همت تمامی متولیان امر در ارائه تسهیلات اشتغال گفت: رتبه استان در پرداخت تسهیلات اشتغال به عملکرد بانک ها گره خورده است.

علی جهانگیری با بیان اینکه همه مسئولان ذی ربط باید پاسخگوی عملکرد استان در این زمینه باشند، از سازمان های مسئول در ارائه استعلام های مورد نیاز خواست تا ضمن تسریع در ارائه این استعلام ها فرایند پرداخت تسهیلات را تسریع کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها