زارع:

تداوم ارز چند نرخی به زیان اقتصاد است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر لزوم ارائه برنامه جامع برای ساماندهی بازار ارز تاکید کرد.
کد خبر: ۹۰۲۵۵۷۲
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
 
 
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، رحیم زارع در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره وضعیت بازار ارز گفت:در ماه های گذشته که بازار ارز با نوساناتی همراه شد بانک مرکزی با اعمال سیاست های ارزی جدید و اعلام نرخ 4200 تومان برای هر دلار تلاش کرد که تقاضای دلار را محدود کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:سیاست های ارزی دولت در مدت اخیر تنها برای یک مقطع زمانی کوتاه می توانست التهابات بازار را تا حدی متوقف کند.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:باید پذیرفت ارز در بازار آزاد قیمت های مختلفی را تجربه می کند که این وضعیت به زیان اقتصاد است اینکه نرخ دلار 4200 تومان باشد اما قیمت کالاها براساس ارز در بازار آزاد تعیین شود به صلاح اقتصاد کشور نیست.

زارع در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد:باید دولت برنامه جامعی برای ساماندهی بازار ارز ارائه کند چرا که باید حداقل ثبات نسبی در بازار ارز وجود داشته باشد که اقتصاد کشور بتواند عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:در وضعیت فعلی که بازار ارز با آن روبرو است برخی ها می توانند واردات کالا به نرخ دلار 4200 تومان انجام دهند؛ اما فروش خود را با نرخ بالاتر محاسبه کنند که نتیجه این وضعیت فضای رانتی در اقتصاد و دست یابی عده ای به سودهای نجومی است.

ارسال نظرات